ابراز حمایت برندگان جایزه « زنان شجاع»، از اعتراضات زنان ایران به حجاب اجباری
به روز شده در      جمعه 17 اسفند 1397     -   Friday March 8 2019

در سیزدهمین مراسم اهدای «جایزه زنان شجاع»، که به مناسبت روز جهانی زن توسط وزارت امورخارجه امریکا برگزار گردید، برندگان این جایزه با به بدست گرفتن سمبل اعتراضات زنان ایرانی، حمایت خود را از آنها ابراز کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در این مراسم مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، ، ضمن قدردانی از اعتراض‌های زنان ایرانی به حجاب اجباری ، اظهارداشت: «این زنان شجاع، در استفاده از حق آزادی خود، در برابر دوربین‌ها حجاب از سر خود برداشتند؛ چهره‌های آنها به وضوح قابل مشاهده بود. آنها با آگاهی از قساوت رهبران خود چنین کاری را کردند. و روز بعد، در روز بین المللی زن، نیروهای پلیس به اعتراض آنها یورش بردند. بسیاری از این زنان دستگیر شدند. برخی از آنها در حبس مورد ضرب و شتم یا شکنجه قرار گرفتند. دست کم یکی از آنها به ۲۰ سال زندان محکوم شد و دیگران وادار به خروج از کشور شدند.»

لازم به ذکر است، «جایزه زنان شجاع» وزارت امور خارجه آمریکا امسال به زنانی از بنگلادش، برمه، جیبوتی، مصر، اردن، ایرلند، سری لانکا، پرو و تانزانیا اهداء گردید.

جایزه بین المللی زنان شجاع، همه ساله از طرف وزارت امور خارجه ایالات متحده، به زنانی اهدا می شود که راهبری، شجاعت و قدرتی استثنائی در اقدام برای بهبود زندگی دیگران را از خود نشان داده اند.

این جایزه فرصتی فوق العاده برای جلب توجه بین المللی و حمایت برای زنانی است که زندگی و امنیت شخصی خودشان را به خطر انداخته اند تا جوامعشان را ارتقاء بخشند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©