موشک پراکنی و انفجار منابع نفتی عربستان به دستور مستقیم و تایید ‌خامنه ای انجام شده است
به روز شده در      چهارشنبه 27 شهریور 1398     -   Wednesday September 18 2019

یک‌مقام‌سیاسی آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبراعلام کرد که پرتاب پهباد و موشک به منابع نفتی عربستان به دستور مستقیم خامنه ای و تایید او انجام گرفته است. این مقام آمریکایی به خبرگزاری سی بی اس گفت: " عکس های ماهواره ها که نشان می دهد سپاه پاسداران در حال آماده کردن راکت ها و پهبادها در یک قرارگاه نظامی در اهواز می باشند، هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است".
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سیستم های ردیابی با مهندسی معکوس می توانند نشان دهند که پهبادها و موشکها از کجا شلیک شده اند. این ردیابی نشان از آن دارد که موشکها و پهبادها با پرواز از آسمان کویت  حدود ۴۰۰ مایل تا هدف خود راه پیموده اند. 

خامنه ای در صورتی این حمله را تایید می کند که نظامیان به گونه ای این کار را انجام دهند که جمهوری اسلامی ایران بتواند این اقدام را انکار نماید.

 سعودی ها فیلم گرفته شده ای از هواپیماهای بدون سرنشین ایران را نشان دادند که هیچ یک نشانی از انفجارهای واقعی ندارد، به طوری که این مقام آمریکایی آن را "موج جادویی از شعله های آتش" توصیف کرد.

وزیر امور خارجه مایك پومپئو كه با ولیعهد عربستان سعودی دیدار داشت، این حمله ایران را یک " اقدام جنگی" خواند. اما رئیس جمهور ترامپ گفت که او عجله ای برای پاسخگویی به این اقدام ندارد. وی اظهار داشت: "زمان زیادی برای انجام کارهای ناگوار وجود دارد. ما بزودی خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد."

ژنرال فرانک مک کنزی ، فرمانده ارشد نظامی ایالات متحده در امور خاورمیانه ، درخواست ارسال سه سامانه دیگر موشک های ضد هوایی را برای کمک به حفاظت از تأسیسات نفتی عربستان صادر کرده است. مک کنزی همچنین برنامه هایی برای اقدامات تلافی جویانه علیه تأسیسات نفتی و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده است.

رئیس جمهور ترامپ با اشاره به گزینه احتمال اقدام نظامی علیه ایران تأکید کرد كه عربستان سعودی باید درهرگونه حمله تلافی جویانه مشاركت كند. وی قرار است روز جمعه دوباره با مشاوران امنیت ملی خود دیدار کند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©