فرهنگ فرهی درگذشت
به روز شده در      دوشنبه 1 مهر 1398     -   Monday September 23 2019

فرهنگ فرهی روزنامه نگار مقیم لس انجلس در روز دوشنبه 23 سپتامبر 2019 ساعت 8:30 شب (به وقت محلی کالیفرنیا) در بیمارستان تارزانا واقع در شهر تارزانا در کانتی لس آنجلس درگذشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 فرهنگ فرهی با وقوع انقلاب اسلامی همراه همسر و فرزندانش  از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. وی در همان سال‌های نخست به همکاری با نشریات برون مرزی مخالف جمهوری اسلامی ایران پرداخت. نخستین نشریه ای که او همکاری خود را با آن آغاز کرد «ایران تریبون» به سردبیری پرویز قاضی سعید بود و بعدها با کهکشانی از نشریات، که از مهم‌ترین آنها «نشریه رایگان» همراه با مانوک خدابخشیان و « نشریه جوانان» به سردبیری‌مهدی ذکایی همکاری می کرد. نشریه ادبی هنری «جنگ» نیز که در نیمه سال‌های ۱۹۹۰ منتشر می شد به همت خود فرهنگ فرهی بنیاد گذاشته شد.

فرهنگ فرهی در نوروز ۱۹۸۲ خانه کتاب را در محوطه عطاری در وست‌وود بنیاد گذاشت که پس از پیوستن او به نشریه رایگان فرزند او نیوشا فرهی مسئولیت اداره آن را به عهده گرفت.

" نیوشا فرهی"  در اعتراض به حضور آخوند خامنه ای رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در نیویورک و سازمان ملل متحد در سپتامبر ۱۹۸۷ به خودسوزی دست زد که پس از مدت کوتاهی منجر به مرگ او شد. فرزندان او نیما، پیام، دکتر ماندانا زندیان، بهمن فتحی، رامین برزگر در زمان پرواز فرهنگ بر بالین او در بیمارستان حضور داشتند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©