بازتاب خبر دستگیری روح الله زم موسس شبکه تلگرامی آمدنیوز
به روز شده در      سه شنبه 23 مهر 1398     -   Tuesday October 15 2019

تلویزیون جمهوری اسلامی ایران روز گذشته دوشنبه 14 اکتبر تصاویری از دستگیری روح الله زم چهره جنجالی رسانه ای پخش کرد که از عملکرد خود ابراز پشیمانی کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی است روح الله زم موسس کانال «آمد نیوز» را تحت یک عملیات پیچیده با فریب اطلاعاتی دستگیر کرده و کنترل ادمین اخبار این شبکه را بدست گرفته است که برای اثبات این خبر، فیلم دستگیری روح الله زم را روی این کانال منتشر کرده است. خبرگزاری ایرانشهر در این راستا، به بررسی و بازتاب نظرات افراد مختلف پرداخته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

ایرج مصداقی تحلیلگر مسائل سیاسی ایران در سوئد، با تأکید بر همکاری و ارتباط روح الله زم با دستگاه امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، کانال آمد نیوز را فاضلاب امنیتی جناح های مختلف جمهوری اسلامی خواند که برای ایجاد موج علیه جناح مقابل، مخاطبین خود را هدایت می کرد.

مجتبی واحدی نیز تحلیلگر مسائل سیاسی ایران در واشنگتن با اشاره به تلاش های مکرون رئیس جمهور فرانسه در جهت برقراری روابط ایران و آمریکا، مدعی است که دستگیری زوح الله زم، یک پدیده پیچیده امنیتی نبوده و سپاه پاسداران با اعلام این خبر، در پی بزرگ جلوه نشان دادن فعالیت خود در خارج از کشور را دارد.

علی جوانمردی خبرنگار صدای آمریکا ، تحت خبرنگار مستقل نیز مدعی است که ربوده شدن روح الله زم در فرانسه دروغی بیش نیست، بلکه او از طریق یکی از همکاران خود به نام شیرین نجفی که مورد اعتماد وی بوده و از نیروهای نفوذی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، قرار بود برنامه دیدار وی را با آیت الله سیستانی در نجف هماهنگ کند، ولی روح الله زم علیرغم هشدارهای پلیس فرانسه به وی، از طریق هواپیما از مسیر اردن  وارد نجف عراق می شود و در این ترفند روح الله زم در دام شیرین نجفی می افتد و وی توسط نیروهای سپاه قدس مستقر در عراق دستگیر می شود.

علی جوانمردی هر گونه عملیات پیچیده امنیتی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نفی کرده است و اذعان می کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد دارد با بزرگ جلوه دادن دستگیری روح الله زم، اپوزیسیون و مردم را بترساند و آنان را از مبارزه با این حکومت منصرف نماید.

عباس فخرآور در پیام ویدئویی نیز در صبح دوشنبه 14 اکتبر اعلام می کند وزارت اطلاعات خانواده روح الله زم را فریب داده و به بهانه دیدار و انجام مراسم روز اربعین وی را در عراق دستگیر می کنند.

عباس فخرآور در بعدازظهر همان روز نیز مدعی می شود که طی برنامه از پیش تعیین شده ای از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، به بهانه حمایت و مساعدت مالی بلیت پرواز فرانسه-باکو- دبی برای روح  الله زم تهیه می شود و به هنگام عبور از بالای آسمان شیراز برای این پرواز فرود اضطراری صادر و وی را دستگیر می نمایند. 

لازم به ذکر است که کانال تلگرامی «آمدنیوز» حدود دو میلیون نفرعضو داشت که افرادی بدلیل ارتباط با آمد نیوز و ارسال تصاویر و خبر به این شبکه، در ایران بازداشت شده بودند و اصول گرایان تند رو دولت روحانی را نیز در دادن اطلاعات به سایت آمد نیوز متهم کرده بودند.

خبرگزاری ایرانشهر بازتابهای جدیدی را که در این رابطه دریافت یا کسب کند، منعکس می نماید.  

 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©