عقب نشینی سید علی خامنه ای از زبان علی لاریجانی
به روز شده در      یکشنبه 10 آذر 1398     -   Sunday December 1 2019

خبرگزاری ایرانشهر: سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران که نه اشتباه می کند و نه عقب نشینی از مواضع بویژه ضد بشری اش و کسی که تسلیمش را در هر چیزی «نرمش قهرمانانه» می خواند این بار از زبان علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به یک عقب نشینی عمده دست زد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

علی لاریجانی در یک نشست خبری اعلام کرد که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا موقتی است و برای شرایط موجود تشکیل شده و جایگزین مجلس شورا نیست. علی لاریجانی زمان انحلال این شورا را اعلام‌نکرد هر چند تاکید شده است که این شورا به دستور رهبر تشکیل شده است

گفتنی است، سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت ناگهانی آن در ایران بنا به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام گرفت.

این شورا چند هفته پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام، به دستور علی خامنه‌ای با عنوان « شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» تشکیل شد. شورای مذکور با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه رسمیت پیدا می کند و مصوبات آن از قبل دارای تایید رهبر جمهوری اسلامی می باشد، برای همین به سرعت اجرایی می شود.

رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی به طور مشترک ریاست این شورا را بر عهده دارند.

اعضای این شورا عبارتند از: معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر امور خارجه، وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی.

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©