آیا ایران در حال آمادگی برای یک حمله احتمالی است؟
به روز شده در      چهارشنبه 13 آذر 1398     -   Wednesday December 4 2019

بنابه گزارش خبرگزاری سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا از تهدیدهایی علیه منافع و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از سوی ایران خبر داد. در این گزارش آمده است که در هفته های اخیر اقداماتی در جابجایی سلاح ها و نیروهای نظامی ایران ایجاد شده است که آمریکا نگران است در راستای انجام یک حمله احتمالی باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این خبر در حالی منتشر شده است که ژنرال مکنزی فرمانده عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه اخیرا مدعی شده بود که آمریکا انتظار برخی واکنش‌ها از ایران در پاسخ به فشار تحریم‌ها را دارد. وی گفته بود که شاید ایران به دنبال اقداماتی در کشورهای همسایه خود باشد که البته به نفع جمهوری اسلامی نخواهد بود.

از سویی دیگر،  ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن درماه نوامبر وارد آب های خلیج فارس شد.  در این راستا، کارشناسان سیاسی در واشنگتن می گویند: بعید نیست رژیم ایران که در حال حاضر با چالش های بی شمار سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج کشور رو به رو بوده و در عمق دشواری قرار گرفته است، دست به حمله علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه بزند.

گفتنی است ، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن، یکی از بزرگ ترین ناوگان های هسته ای در جهان است که می تواند 90 هواپیمای جنگی و بالگرد را حمل کند، گروهی از کشتی های جنگی از جمله ناوشکن، راهنما، موشک انداز و چند اسکادران، همواره این ناو بزرگ را همرایی می کنند

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©