گزیده سخنان مهم مایک پمپئو در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران
به روز شده در      پنجشنبه 28 آذر 1398     -   Thursday December 19 2019

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در روز پنج شنبه 19 دسامبر در جلسه ای با حضور جمعی از کنشگران سیاسی ایرانی و خبرنگاران فارسی زبان خارج از ایران در واشنگتن دی.سی سخنانی را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ایراد کرد. او در سخنان خود از تمامی کشورهای جهان خواست تا برای حمایت از مردم ایران به آمریکا بپیوندند و متذکر شد که رهبر جمهوری اسلامی ایران باید به حقوق بشر احترام بگذارد و جمهوری اسلامی ایران باید به تمام تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

مایک پمپئو اظهار داشت: " اعتراض های آبان نشان داد که مردم از شکست اقتصادی حکومت خسته شده اند. رژیم جمهوری اسلامی ایران سعی می کند زندگی مردم ایران را کنترل کند. "

وی افزود: " وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران کارزاری برای آزار خانواده های روزنامه نگاران ایرانی خارج از کشور راه انداخته است. جمهوری اسلامی ایران در عراق و لبنان حق حاکمیت را نادیده می گیرد. "

وزیر خارجه آمریکا درسخنان خود اذعان کرد که رژیم جمهوری اسلامی ایران پول مردم بازنشسته خود را می دزدد ودر یمن صرف می کند. مردم  بهایی و سنی  ایران به خاطر اعتقاداتشان در این کشور زندانی می شوند و آزار می بینند.

مایک پمپئو یادآور شد : " ما ناراحت هستیم که می بینیم مردم ایران  به خاطر حاکمانشان به فقر دچار شده اند. اما ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ در کنار مردم ایران اند و حمایت اخلاقی ما از مردم ایران مهم است."

وزیر خارجه آمریکا خطاب به رهبر و مقامات جمهوی اسلامی ایران گفت: " پیامی برای رهبران رژیم جمهوری اسلامی ایران دارم اگر خواستار احترام بین المللی هستید باید به حقوق بشر احترام بگذارید. "

مایک پمپئو بیان داشت: " مردم ایران در اعتراضات آبان اعلام کردند از رژیمی که حقوق طبیعی و کرامت انسانی آنها را تضییع می کند خسته شده ایم. پویا بختیاری یک مهندس برق بود که دوست داشت آهنگ الویس پریسلی را بخواند . او برای دستیابی به یک زندگی بهتر به تظاهرات رفت و به دست نیروهای امنیتی کشته شد. آرمان های پویا آرمان های مردم ایران است."

وی افزود: " رژیم جمهوری اسلامی ایران حتی به قانون اساسی خود پایبند نیست. قانونی که می گوید اقلیت های مذهبی باید آزاد باشند و یا اجتماعات و اعتراضات را مجاز می داند. اما تا اعتراضی می جوشد آن را سرکوب می کنند. "

مایک پمپئو تأکید کرد که مردم ایران یک دوست خوب و قدرتمند دارند. دوستی که به گفته پرزیدنت ترامپ در کنار مردم ایران خواهد ایستاد و در قبال سرکوب آنها صدایش را بلند خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود اعلام کرد که دو قاضی رژیم جمهوری اسلامی ایران ، قاضی مقیسه و قاضی صلواتی به دلیل نقض حقوق بشر و فرستادن صدها فعال مدنی و سیاسی به زندان مشمول تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت.

صدور روادید آمریکا برای مقامات رژیم ایران که در سرکوب و قتل مردم ایران دست داشته اند و همین طور برای بستگانشان محدود خواهد شد. اراذل و اوباشی که مردم ایران را می کشند اجازه نخواهند داشت فرزندانشان را برای تحصیل به آمریکا بفرستند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©