تقدیر تحلیلگر مشهور "سی آی ای" از کتاب نویسنده ایرانی
به روز شده در      چهارشنبه 10 آذر 1400     -   Wednesday December 1 2021

شرکت کتاب: کتاب نویسنده ایرانی آمریکایی، به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شده است . عرفان قانعی فرد - نویسنده و پژوهشگر در حوزه تاریخ خاورمیانه و مطالعات امنیت - در دانشگاه لندن و کالیفرنیا، دانش آموخته " مطالعات امنیت است و 12 سال سابقه پژوهش میدانی در خاورمیانه دارد. از وی قبلا کتاب های "پس از شضت سال {خاطرات رسمی جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق} و در دامگه حادثه { خاطرات پرویز ثابتی} به زبان های عربی و فارسی منتشر شده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
کتاب جدید قانعی فرد، برخی از مقالات پژوهشی و تحلیلی وی می باشند که گاها در اندیشگده هایی مانند مرکز مطالعات استراتژیک بگین سادات (Begin-Sadat Center for Strategic Studies) در دانشگاه بارایلان (Bar-Ilan) اسرائیل منتشر شده اند. 
کتاب مُلای مخوف،  ۴ موضوع اساسی دارد: "رژیم جمهوری اسلامی؛ تروریسم اسلامی؛ نهادهای اطلاعاتی و امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و تفکر خمینیسم.." و این کتاب ۳۰ فصل دارد.  مایکل جوزف مورل(Michael Morell ) ، تحلیلگر اطلاعاتی مشهور آمریکایی در پشت جلد کتاب، آن را  یک کتاب بسیار جالب…توصبف کرده است.
مایکل مورل به عنوان قائم مقام اداره‌کننده و نیز دو بار به عنوان کفیل اداره‌کنندهٔ سیا  (C.I.A.) در سال‌های ۲۰۱۱ بعد از خروج لئون پانتئا و سپس از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ پس از خروج ژنرال پترایس فعالیت کرده است.  سرانجام وی در سپتامبر سال ۲۰۱۳  از سی آی ای بازنشسته شد. دکتر مایکل مورل در پشت جلد کتاب " مُلای مخوف " نوشته " عرفان ، نگاهی جدید و مهم به یکی از خطرناک ترین رژیم های روی کره زمین انداخته است. این کتاب باید در قفسه کتاب های هر کسی که به موضوع ایران علاقه مند است ، وجود داشته باشد ...” هم اکنون دکتر مورل یکی از استادان دانشگاه در واشنگتن است. 
 
قانعی فرد  به تلویزیون الحره  (Alhurra)گفت: « در دانشگاه، اوایل درباره نقش سازمان امنیت در حرکت ها مسلحانه کردها در خاورمیانه تحقیق کردم... مدتها هم روی ساواک و عملکرد آنها در نابودی شبکه فراملیتی تروریسم در دوران جنگ سرد تمرکز داشتم.. اما موضوع پژوهش سالهای اخیر من و سالها پژوهش میدانی در خاورمیانه، بیشتر به شبکه فراملیتی تروریسم (Terrorism) وابسته به رژیم جمهوری اسلامی پرداختم که مثلا برای جفظ کریدور خاکی و هلال شیعی، چگونه به جنگ سرد با عربستان ادامه می دهند و امروزه از آن به عنوان خطرناک ترین رژیم تروریستی جهان از آن یاد می شود. در این کتاب، بیشتر تحلیل من روی میزان شناخت نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا و غرب و اسرائیل درباره تروریسم ایرانی مربوط به خلافت اسلامی ولایت فقیه بوده است. و یا شناخت آنها از ایدئولوژی خمینیسم به چه میزان است.  امیدوارم که  مورد توجه خوانندگان کتاب به زبان انگلیسی قرار بگیرد.»
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©