شکایت از ابراهیم رئیسی توسط قربانیان جمهوری اسلامی در دادگاه فدرال آمریکا
به روز شده در      پنجشنبه 24 شهریور 1401     -   Thursday September 15 2022

ایرانشهر: نامه ای به زبان های فارسی و انگلیسی از سوی سازمان NUFDI به دفتر خبرگزاری ایرانشهر واصل شد که در آن اظهار شده است، گروهی از گروگان های سابق در جمهوری اسلامی و هم چنین قربانیان شکنجه و ترور این رژیم از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رژیم ولایت فقیه در دادگاه فدرال شعبه جنوبی نیویورک شکایت کرده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
متن کامل نامه به شرح زیر است.
پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ برابر یا 15 سپتامبر 2022
 
برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک: شکایت مخالفان ایرانی و گروگانهای غربی سابق از ابراهیم رئیسی
 
نیویورک -- این هفته گروهی از شاکیان از جمله مخالفان بلندپایه ایرانی و گروگانهای غربی سابق که در ایران زندانی بودند، یک پرونده مدنی فدرال در منطقه جنوبی نیویورک علیه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رژیم اسلامی ایران، در پی شرکت احتمالی او در مجمع عمومی سازمان ملل به شهر نیویورک تشکیل داده اند.  
این شکایت مدعی نقض قانون محافظت از قربانیان شکنجه مصوب سال ۱۹۹۲ و همچنین ایجاد صدمات عاطفی عمدی، ضرب و جرح وحبس غیرقانونی است.
گروه شاکیان که شاهین میلانی، وکیل حقوق بشر ایرانی-آمریکایی، وکالت آنان را بر عهده دارد، شامل مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز، حمید بابایی، آکادمیسین بلژیکی-ایرانی و گروگان سابق،  دکتر کایلی مور گیلبرت، استاد دانشگاه استرالیایی و گروگان سابق می باشند. 
تیم حقوقی، شاکیان و دیگر قربانیان جنایات ابراهیم رئیسی و کارشناسان و فعالان برجسته که میزبان کنفرانس مطبوعاتی خواهند بود، به بحث در مورد این شکایت و تشریح جزئیات بیشتر جنایات ابراهیم رئیسی، یک روز قبل از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهند پرداخت.
این کنفرانس مطبوعاتی از ساعت 9.00 تا 11.00 صبح روز سه شنبه 20 سپتامبر در کلاب هاروارد شهر نیویورک برگزار می شود.
 
سخنرانان عبارتند از:
دکتر کایلی مور گیلبرت، مهدی حاجتی و حمید بابایی (شاکیان)
شاهین میلانی (وکیل دادگستری)
احمد باطبی (زندانی سیاسی سابق و قربانی رئیسی)
نوید محبی (زندانی سیاسی سابق و قربانی رئیسی)
 
این شکایت و کنفرانس مطبوعاتی توسط نوفدی  NUFDI حمایت می شود که خبرنگاران و گزارشگران رسانه های معتبر برای شرکت در آن می توانند با ارسال ایمیل به آدرس: press@nufdiran.org ثبت نام کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلامات مطبوعاتی مرتبط با این اقدام قانونی می توانند با پست الکترونیکی ذکر شده تماس حاصل نمایند. 
پخش زنده این برنامه در کانال یوتیوب NUFDI در دسترس خواهد بود. 
شکایت و کنفرانس مطبوعاتی توسط نوقدی حمایت می شود. این رویداد و شکایت هیچ وابستگی به دانشگاه هاروارد یا باشگاه هاروارد نیویورک ندارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©