برگزاری پنل بحث و گفتگو با عنوان« نقش جنسیت و زنان در اعتراضات کنونی ایران» در دانشگاه UCLA
به روز شده در      پنجشنبه 21 مهر 1401     -   Thursday October 13 2022

مطالعات ایرانی دانشگاه یوسی ال ای (UCLA) در نظر دارد پنل بحث و گفتگویی با عنوان « نقش جنسیت و زنان در اعتراضات کنونی ایران» برگزار کند. این جلسه در روز یکشنبه 30 اکتبر 2022 ساعت 11:30 صبح به وقت غرب آمریکا(پسفیک تایم)از طریق زوم به زبان فارسی برگزار می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
 
عناوین و پرسش های این بحث و گفتگو بشرح ذیل می باشد.  
 
1- وقتی اعتراضات تبدیل به انقلاب می شود:
آیا ما شاهد یک حرکت انقلابی گسترده هستیم؟ وضعیت موجود سیاسی در چه مقطعی تغییر خواهد کرد؟
2- صدا و چهره: 
صدای چه کسانی شنیده می شود؟ چگونه این جنبش تنوع قومی، جنسیتی و طبقاتی در ایران را در بر می گیرد؟ پراکندگی ایرانیان چگونه پذیرفته می شود و نقش جهانی در این جنبش چیست؟
 
نتایج احتمالی:
چه امیدهایی برای کشور و مردم ایران وجود دارد؟ 
چگونه این رویدادها می تواند ایران را به جلو سوق دهد و آیا دموکراسی پایداری در آینده کشور شکل می گیرد؟ تاثیر جهانی آن چیست؟
 
مشخصات بحث کنندگان:
1- محمدعلی کدیور، استادیار جامعه‌شناسی و مطالعات بین‌الملل از کالج بوستون که آثار او با کاوش در علل و پیامدهای جنبش های اعتراضی به جامعه شناسی سیاسی و تطبیقی-تاریخی کمک کرده است. او نویسنده کتابی با عنوان «سیاست مردمی و راه به سوی دموکراسی پایدار»است.
2- مهرانگیز کار فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران، وکیل حقوق بشر، نویسنده، سخنران و کنشگر معروف بین المللی که مدافع حقوق زنان وحقوق بشر در ایران و جهان اسلام می باشد. او نویسنده کتاب «عبور از خط قرمز» است.
3- زینب پیغمبرزاده محقق، مدرس و کنشگر فمینیستی دگرباش و مدرس در ایران آکادمی و یکی از بنیانگذاران و عضو هیئت مدیره اسپکتروم(سازمان فمینیستی)، دگرباش مستقر در فرانسه و محقق جامعه شناسی در دانشگاه هادرسفیلد انگلستان است. 
4- فاطمه شمس متخصص ادبیات فارسی در حال حاضر به عنوان استادیار ادبیات نوین فارسی در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به فعالیت است. کار او بر تقاطع ادبیات، سیاست و جامعه متمرکز است. او نویسنده کتاب «انقلابی در قافیه: هم‌اختیاری شاعرانه در حکومت جمهوری اسلامی» است.
 
لازم به ذکر است که برای شرکت در این رویداد، ثبت نام الزامی است. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©