رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا و مبارزه با تروریسم جهانی مجلس نمایندگان آمریکا: در کنار مردم ایران می ایستم و سرکوب خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کنم
به روز شده در      پنجشنبه 6 بهمن 1401     -   Thursday January 26 2023

دیوید سیسیلین نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا و مبارزه با تروریسم جهانی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روز چهارشنبه 25 ژانویه، در بیانیه ای ضمن تمجید شجاعت ایرانیان، از رژیم جمهوری اسلامی خواست تا به سرکوب خشونت آمیز علیه مردم خود، و حمایت از تهاجم روسیه علیه اوکراین و گسترش وحشت در سراسر منطقه پایان دهد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
وی از دیگر اعضای کمیته خواست تا با محکوم کردن جنایات این رژیم به حمایت از مردم معترض ایران بپیوندند.
 
متن اظهارات وی در زیر آمده است.
 
آقای رئیس مجلس، من امروز به حمایت قاطع از زنان و مردان شجاع ایران که علیه نقض حقوق بشر از سوی رژیم جمهوری  اسلامی جان خود را به خطر می اندازند، حمایت می کنم. 
امروز ۱۳۱ روز از تظاهرات اعتراضی مردم ایران می گذرد. 131 روز از خاکسپاری مهسا امینی پس از آزار و اذیت، دستگیری و در نهایت کشته شدن وی توسط گشت ارشاد می گذرد.  
از زمان قتل او، مردم ایران، اعم از زن و مرد، در بیش از 133 شهر در سراسر این کشور به خیابان ها آمدند و خواستار رعایت حقوق و آزادی های اولیه خود شده اند. نزدیک به 19 هفته است که معترضان به خیابان‌ها رفته‌اند و خواهان برخورد محترمانه با آنها هستند.
اما رژیم جمهوری اسلامی ایران به جای گوش دادن به مردم معترض خود، آنها را  به طرز وحشیانه ای سرکوب می کند، به طور دسته جمعی دستگیر می کند و آنها را مورد شکنجه و آزاد جنسی قرار می دهد. 
از زمان شروع اعتراضات، فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده اند که نزدیک به 20000 نفر بازداشت و بیش از 500 نفر از جمله کودکان کشته شده اند.
 
علاوه بر این، طی این مدت رژیم جمهوری اسلامی ایران چهار معترض را اعدام کرده است و برای بسیاری از معترضان زندانی احکام اعدام صادر کرده است، هرچه زودتر رفتارهای وحشیانه نقض حقوق بشر از سوی این رژیم باید متوقف شود.
 
جامعه جهانی باید در کنار مردم ایران و در مقابل سرکوب خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی بایستد.
 
این رژیم باید حمایت از حمله وحشیانه روسیه به اوکراین را متوقف کند و از گسترش وحشت در منطقه دست بردارد و به خواسته های مردم ایران گوش دهد.  
 
امروز اعضای مجلس نمایندگان برای محکومیت صریح اقدامات وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی و ابراز حمایت از مردم شجاع  ایران گردهم آمده اند. چرا که شجاعت مردم ایران در برابر سرکوب خفقان‌آور و مجازات رژیم جمهوری اسلامی، الهام‌بخش مردم جهان است و شایسته احترام و حمایت قوی از سوی ما و جامعه جهانی است.
 
مردم ایران باید بدانند که آمریکا در کنار آنها ایستاده است.
 
من ضمن قدردانی از دولت بایدن و دیگر شرکای متحد آمریکا به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی که مسئولیت سرکوب مردم معترض ایران را به عهده داشتند، خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی این رژیم می باشم و بی صبرانه منتظر این اقدام مورد تأیید هر دوحزب برای پیشبرد آرمان حقوق بشر در ایران هستم.
 
ترجمه از خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : 
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©