سازمان های اسلامگرا در غرب، زنان و دختران ایرانی را فراموش کرده اند!
به روز شده در      چهارشنبه 2 فروردین 1402     -   Wednesday March 22 2023

مجید محمدی، جامعه شناس و تحلیلگر سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، در مقاله ای با عنوان « سازمان های اسلام گرا در غرب، دختران و زنان ایرانی را فراموش کرده اند» ، سکوت و عدم واکنش این سازمان ها را زیر سوال برده، و واکنش آنها را نسبت به اقدامات خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران، سلیقه ای و گزینشی عنوان کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
مجید محمدی در این مقاله بیان کرده است:
« اگر مسلمانی در اروپا، اسرائیل یا آمریکا مورد حمله، توهین یا تیراندازی قرار گیرد، سازمان‌های اسلام‌گرا لب به سخن می گشایند، اعتراض می کنند، بیانیه‌های مطبوعاتی صادر می کنند، هشدارهایی را برای حامیان خود ایمیل می‌کنند و خشم خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز می‌نمایند.
این اسلام گرایان که در دفاع از هم کیشان خود در غرب و اسرائیل بسیار سر و صدا می کنند، از زمان آغاز انقلاب مردمی «زن، زندگی، آزادی» که بیش از 500 نفر ایرانی مسلمان توسط رژیم جمهوری اسلامی کشته شده اند، عملاً سکوت کرده اند و هیچ واکنشی از خود نشان نداده اند. 
معترضان ایرانی کشته شدند، با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، کور شدند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند، ده‌ها هزار نفر زندانی شدند، در حالی که اسلام‌گرایان در غرب - که از آزادی بیان و حق اعتراض برخوردارند - عملاً سکوت کردند و سخنی نگفتند.  
من با چشمان خود در اعتراضات متعددی که در شهرهای نیویورک و واشنگتن دی سی طی چند ماه گذشته برگزار شد، با چشمان خود مشاهده کردم که مسلمانان غربی - به ویژه زنان مسلمانی که حجاب دارند- در این تجمعات حضور نداشتند. 
آری،  برخی از مسلمانان، به ویژه آنهایی که در جامعه ایرانی خارج از کشور هستند، به رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کردند، اما اسلام گرایان ضدغربی تاکنون هیچ اعتراضی نکرده اند. 
آنها حتی در برابر حملات شیمیایی رژیم جمهوری اسلامی به مدارس در بیش از 29 استان (از 31 استان) و 103 شهر ایران، سکوت  اختیار کرده اند. 
از اواخر نوامبر 2022 تا اواسط مارس 2023، بیش از12 هزار نفر دانش آموز دختر از مشکلات تنفسی، قلبی و عصبی ناشی از حملات شیمیایی رنج می بردند، در حالی که جمهوری اسلامی این حملات را محکوم کرده بود، هیچ سازمانی در کشور به غیر از این رژیم به منابع لازم برای انجام این حملات دسترسی نداشته است. 
حال این برادران و خواهران مسلمان در غرب، دختران دانش آموز در ایران را به فراموشی سپرده اند و نسبت به آنها بی اعتنا می باشند و هیچ اعتراضی به رژیم جمهوری اسلامی نکرده اند. 
عدم ذکر نام ایران در وب سایت جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) نمونه ای از این موارد است. 
ایسنا (ISNA)به طور مرتب از کشته شدن فلسطینی‌هایی که در حملات تروریستی علیه غیرنظامیان اسرائیلی دست داشتند، ابراز تاسف می‌کند، اما علیرغم تعهد اعلام‌شده این جامعه اسلامی، هیچ واکنشی نسبت به  خشونت رژیم جمهوری اسلامی علیه زنان از خود نشان نداده است. 
نه تنها ایسنا بلکه جوامع و انجمن های دیگری از جمله : انجمن حلقه اسلامی آمریکای شمالی (ایکنا) انجمن ملت اسلام (NOI)، انجمن دانشجویان مسلمان (MSA) و انجمن مسلمانان آمریکایی( MAS) همگی در مقابل بی عدالتی ها و نقض حقوق بشر رژیم جمهوری اسلامی سکوت اختیار کرده اند. 
سازمان امداد اسلامی آمریکا نیز در نگرانی خود نسبت به مسلمانان گزینشی عمل می کند . این سازمان نسبت به مردم یمن، فلسطین و سوریه واکنش نشان می دهد ولی نسبت به مردم ایران سکوت کرده است.  
یکی از ویژگی‌های مشترک همه این سازمان‌ها، مورد هدف قراردادن خشم خود نسبت به اسرائیل و سکوت در مقابل سوء استفاده های رژیم جمهوری اسلامی ایران است. 
این سکوت نتیجه چند عامل است: وفاداری و همدردی آنها با هر رژیم اسلامگرای ضدغربی، بی توجهی به حقوق بشر، بی توجهی به حقوق زنان (حتی در میان زنان مسلمان)، یکسان دانستن سکولاریسم با بی دینی و تصور افزایش «اسلام هراسی» در غرب.
تمامی این عوامل باعث می شود که انجمن های اسلامی نسبت به ظلم و خشونت رژیم اسلامی ایران ، واکنشی نشان ندهند و بی اعتنا باشند.»
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©