ایتالیا ChatGPT را مسدود کرد
به روز شده در      جمعه 11 فروردین 1402     -   Friday March 31 2023

ناظر حفاظت از داده‌های ایتالیا، ممنوعیت فوری دسترسی به ChatGPT (چت ربات هوش مصنوعی) را به دلیل ادعای نقض حریم خصوصی صادر کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
در بیانیه‌ای، اداره ملی ایتالیا برای حفاظت از داده‌های شخصی گفت که ChatGPT  در رابطه با مکالمات کاربران و اطلاعات پرداخت مشترکان به سرویس پولی، دچار نقض داده شده است. وی گفت: این تصمیم که فورا اجرایی می‌شود منجر به محدودیت موقت پردازش داده‌های کاربران ایتالیایی در برابر   OpenAI خالق ChatGPT می‌شود. 
با این حال، ناظر داده ایتالیایی، ChatGPT  را به دلیل عدم ارائه اخطار اطلاعاتی به کاربرانی که داده‌های آن‌ها توسط OpenAI جمع‌آوری شده است، مورد انتقاد قرار داد. 
علاوه بر این، در حالی این ربات برای افراد بالای ۱۳ سال در نظر گرفته شده است که عدم وجود فیلتر برای تأیید سن کاربران، خردسالان را در معرض پاسخ‌هایی قرار می‌دهد که مطابق با سطح توسعه آن‌ها نمی باشد.
 
این ناظر اکنون از OpenAI می‌خواهد تا اقدامات انجام شده را برای اصلاح این وضعیت اعلام کند، در غیر این صورت تا ۴ درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر جهان جریمه می‌شود.
 
این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که آژانس پلیس اروپا یوروپل هشدار داد که مجرمان آماده هستند از چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای ارتکاب کلاهبرداری و سایر جرایم سایبری استفاده کنند.
یوروپل در گزارشی اعلام کرد، از فیشینگ گرفته تا اطلاعات نادرست و بدافزارها، قابلیت‌های رو به رشد چت بات‌ها احتمالا به سرعت توسط افراد مجرم، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
 
ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد و از آن زمان بسیار محبوب شده است و کاربران را با توانایی خود در توضیح واضح و مختصر چیز‌های پیچیده، نوشتن به سبک‌ها و زبان‌های مختلف با لحن انسانی، خلق شعر و حتی قبولی در امتحانات تحت تاثیر قرار داده است؛ ChatGPT همچنین می‌تواند برای نوشتن کد‌های کامپیوتری بدون داشتن دانش فنی استفاده شود. 
ایلان ماسک و صد‌ها کارشناس جهانی همچنین این هفته هشدار دادند که سیستم‌های هوش مصنوعی خطرات عمیقی برای جامعه و بشریت دارند و از شرکت‌ها خواستند که توسعه بیشتر این فناوری را حداقل برای شش ماه متوقف کنند.
 
ترجمه: خبرگزاری ایرانشهر
منبع: سایت خبری تک کرانچ (Techcrunch.com)
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©