شاهزاده رضا پهلوی، پیام رسان دوستی ملت ایران و اسرائیل
به روز شده در      دوشنبه 28 فروردین 1402     -   Monday April 17 2023

شاهزاده رضا پهلوی که برای ادای احترام به قربانیان هولوکاست به اسرائیل سفر کرده است، با تأکید بر دوستی مردم ایران و اسرائیل در روز دوشنبه 17 اپریل اظهار داشت:« می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که رژیم جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست و پیوند دیرینه مردم ما می تواند به نفع هر دو ملت، دوباره احیا شود.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
گیلا گامالیل وزیر اطلاعات اسرائیل نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر شاهزاده رضا پهلوی به این کشور اذعان کرد : «ولیعهد ایران نماد رهبری متفاوت با رژیم آیت‌الله‌ها و نماینده ارزش‌های صلح است. ما برای بازسازی روابط میان دو ملت نخستین گام را برمی‌داریم.»
شاهزاده رضا پهلوی نیز روز  گذشته در پیام تویئتری خود نوشت: « با تأکید بر اهمیت برقراری یک دموکراسی در ایران که در آن از تنوع مذهبی و آزادی بیان در کنار سایر حقوق بشر برخوردار باشد، سخنانی ایراد خواهد کرد.  »
وی همچنین در مورد اهمیت سرمایه گذاری منابع طبیعی  و مدیریت منابع آب در ایران، نقش گروه های تروریستی خارجی مانند حزب الله، جهاد اسلامی فلسطین و حماس سخنرانی خواهد نمود.
شاهزاده پهلوی نیز درباره بازگشت به توافق برجام نوشت: «آنها گفتند زمانی به توافق هسته‌ای باز خواهند گشت که رژیم جمهوری اسلامی ایران، دشمن قسم خورده‌شان، برای پنج برابر کردن میزان غنی‌سازی اورانیوم تعجیل نماید که این یک نوع باج خواهی از جهان آزاد است. »
شاهزاده تأکید کرد که تنها راه حل هوشمندانه برای نگرانی های آمریکا، مردم منطقه و مردم ایران، حمایت از مبارزه ایران برای آزادی و دموکراسی است.
 
وی تصریح کرد: «اخیراً، رژیم جمهوری اسلامی که به دنبال ایجاد کشمکش در مرزهای کشور یهودی اسرائیل است، کلید استراتژی این رژیم، حمایت از حزب الله و حماس در طول دهه ها بوده است. به عنوان مثال، تهران به حماس کمک مالی می‌کند تا موشک‌های دوربرد و زرادخانه بزرگ‌تری تولید کند. در حالی که موشک های حماس زمانی فقط می توانست چند کیلومتر را طی کند، اکنون می تواند به اکثر نقاط اسرائیل برسد.»
 
شاهزاده رضا پهلوی قصد دارد در این سفر با مقامات دولتی اسرائیل دیدار کند و از بناهای معروف مانند دیوار غربی، باغ‌های بهایی و سایر اماکن مقدس بهائیان بازدید نماید.  
 
اشاره می گردد، دو قدرت بزرگ متفقین در جنگ جهانی دوم، اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا، معتقد بودند که پدربزرگ پهلوی، رضاشاه، دارای احساسات طرفدار نازی بود و او را مجبور به کناره‌گیری از سلطنت در سال 1941 کردند.
با وجود این میراث، خاندان پهلوی همواره متحد اسرائیل بوده است. محمدرضا شاه، در واکنش به جنگ یوم کیپور از پیوستن به تحریم اعراب در سال 1973 امتناع ورزید. شاهزاده رضا پهلوی نیز آشکارا توافق ابراهیم و عادی سازی بین کشورهای عربی و اسرائیل را تایید کرده است.
 
ترجمه: خبرگزاری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©