یک شهروند ایرانی- آلمانی متهم به تیراندازی و اقدام به آتش سوزی چند کنیسه در آلمان شد
به روز شده در      پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402     -   Thursday May 11 2023

دادستان آلمان روز پنجشنبه 11 ماه می، یک شهروند ایرانی- آلمانی به نام بابک ج. را متهم به تیراندازی به یک کنیسه در شهر آسون آلمان و اقدام به آتش زدن چند کنیسه به دستور یکی از نهادهای حکومت جمهوری اسلامی ایران کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
دفتر دادستانی فدرال آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: بابک ج. در نوامبر 2022 بنا به دستور یکی از نهادهای حکومت جمهوری اسلامی ایران مأمور شده بود به کنیسه ای در منطقه نوردراین آلمان حمله کند. 
 
همچنین گفته می‌شود که متهم به دنبال این بوده که یکی از آشنایان خود را متقاعد کند، کنیسه‌ای در دورتموند را نیز با استفاده از کوکتل مولوتف به آتش بکشد، ولی آن فرد نپذیرفت.
به گفته دادستان، متهم از ترس افشا شدن نقشه اش، کنیسه دیگری را در شهر بوخوم به جای دورتموند به عنوان هدف مورد نظر قرار می دهد ولی به دلیل تحت نظارت بودن این کنیسه از آتش زدن آن خودداری می کند و  به جای آن، سعی می کند که مدرسه ای را در مجاورت کنیسه ای در شهری واقع در غرب آلمان به آتش بکشد.
 
آلمان در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌ آمیز یهودی‌ستیز بوده است که خاطرات گذشته نازی‌های جنایتکار در این کشور را زنده کرده است.
این کشور در ماه می گزارش جدیدی از تعداد جنایات با انگیزه سیاسی در سال 2022 ارائه کرده است. بنا به این گزارش، اگرچه تعداد جنایتهای یهودی ستیزی تقریباً 13 درصد کاهش یافته و به  2641 مورد  رسیده است و اکثر قریب به اتفاق جرایم در حدود 84 درصد این جرایم به راست افراطی نسبت داده شده است.
 
وزارت کشور آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که این کاهش جرایم، دلیلی مبنی بر روشن کردن همه چیز نیست.
 
ترجمه : خبرگزاری  ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©