مرکز سایمون ویزنتال «تندیس شجاعت» را به زنان مبارز ایران اهداء کرد
به روز شده در      پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402     -   Thursday May 18 2023

مرکز سایمون ویزنتال به پاس قدردانی از مبارزات زنان ایران، «تندیس شجاعت» را به نمایندگی آنها به خانم لیسا دفتری خبرنگار پیشین فاکس نیوز و کنشگر اجتماعی اهداء کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
لیسا دفتری پس از دریافت این تندیس گفت: «پذیرش این جایزه به نمایندگی از زنان نمونه ایران که شجاعت زیادی را در اعتراضات اخیر از خود نشان داده اند، باعث افتخار است و من این تندیس را به پاس تلاش تمام بانوان ایرانی «برای آزادی» به آنها تقدیم می کنم. 
لیسا دفتری در ادامه گفت: «شجاعت در این اعتراضات تنها مختص زنان ایران نبود، بلکه مردانی نیز شانه به شانه آنها را همراهی می کردند و اکنون، تمام مردم ایران از کردها، مسیحیان، بهایی ها، یهودیان و مسلمانان گرفته تا روزنامه نگاران و هنرپیشه ها و دیگر اقشار جامعه به این مبارزه مدنی ادامه می دهند. »
 
این کنشگر اجتماعی با اشاره به تحمل سختی ها برای کسب آزادی از سوی مردم ایران، گفت: «من از سرگذشت والدینم  که مجبور بودند با تحمل سختی ها زادگاه و میهن خود را ترک کنند، الهام گرفتم. از این رو، حمایت از مردم ایران به هدف من تبدیل شد و سعی کردم که صدای مردم کشورم باشم.»
وی افزود: « من جایزه سایمون ویزنتال را از سوی زنان شجاع ایران پذیرفتم تا به حکومت جمهوری اسلامی بگویم که امشب یک دختر  یهودی ایرانی که از کشور خود رانده شده است، بر روی صحنه ایستاده است تا صدای مردم ایران را به جامعه بین المللی برساند.
لیسا دفتری تصریح کرد: « این تندیس از سوی سازمانی به مردم ایران تقدیم شده است که نه تنها با بی عدالتی ها مبارزه می کند، بلکه میراٍث فردی است که زندگی خود را قربانی کرد و از هر فرصتی برای برقراری عدالت در جامعه استفاده نمود.»
 
لیسا دفتری در پایان سخنان خود از ربای هایر، ربای کوپر، ریک ترانک و اریک  و خانواده و همسر خود تشکر و قدردانی کرد. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©