آمریکا تعدادی از اعضای سپاه پاسداران را که در توطئه عملیات تروریستی در این کشور نقش داشته اند، شناسایی و تحریم کرد
به روز شده در      پنجشنبه 11 خرداد 1402     -   Thursday June 1 2023

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده( OFAC) تعدادی از اعضا و وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی سپاه قدس را که در توطئه های تروریستی مقامات سابق آمریکا،ایرانیان دوتابعیتی و مخالفان جمهوری اسلامی ایران دست داشته اند را شناسایی و تحریم کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
در پی این اقدام سه نفر از اعضای وابسته به سپاه پاسداران به نام های محمدرضا انصاری، شهرام پور صفی، حسین حافظ امینی و یک شرکت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شرکت هواپیمایی ایرلاین ری به همراه دو مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه به نامهای روح الله بازقندی و رضا سراج که در طراحی عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان از جمله خبرنگاران دست داشته اند، شناسایی  و تحریم شدند.   
معاون وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام این خبر گفت: «ایالات متحده همچنان بر خنثی سازی توطئه های سپاه و نیروی قدس که در ترور و انجام اقدامات خشونت آمیز و ارعاب علیه مخالفان جمهوری اسلامی دست داشته است،  تمرکز می کند. »
برایان ای. نلسون در ادامه افزود: « ما به افشای این فعالیت‌ها و تلاش‌های تروریستی برای خاموش کردن صداهای مخالف، به‌ویژه کسانی که مدافع احترام به حقوق بشر و آزادی‌های مردم ایران هستند، ادامه خواهیم داد.»
 
محمدرضا انصاری از مسئولان سپاه پاسداران که وظیفه انجام عملیات مخفی در خارج از ایران، از جمله برنامه ریزی و اجرای عملیات اطلاعاتی و مرگبار علیه مخالفان جمهوری اسلامی و سایر اتباع غیرایرانی در ایالات متحده، خاورمیانه، اروپا و آفریقا را داشته است، با حمایت شهرام پورصفی ، اقدام به برنامه ریزی عملیات تروریستی بر علیه دو مقام سابق دولت آمریکا کرده است. وزارت دادگستری در 10 آگست سال 2022 پورصفی را به تلاش برای حمایت مالی از یک توطئه قتل فراملی متهم کرد. پورصفی همچنین در برنامه ریزی و نظارت بر عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه قفقاز نقش داشته است.
 
حسین حافظ امینی، دو تابعیتی ایرانی- ترک مستقر در ترکیه یکی از اعضای سپاه پاسداران است که در شبکه ای از ارتباطات صنعت هوانوردی و شرکت هواپیمایی مستقر در ترکیه به نام ایرلاین ری Ray، برای کمک به عملیات مخفی سپاه از جمله آدم ربایی و توطئه های ترور با هدف قرار دادن مخالفان رژیم جمهوری اسلامی ایران در ترکیه فعالیت کرده است. علاوه بر این، امینی با سپاه پاسداران برای اجاره هواپیما برای انجام عملیات قاچاق همکاری کرده است. امینی و ایرلاین ری پیشتر با پویا ایر ایران، یک شرکت هواپیمایی ایرانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همکاری کرده است.  
 
روح الله بازقندی رئیس سابق اداره ضد جاسوسی سپاه در برنامه ریزی و نظارت بر عملیات سپاه در عراق و سوریه و همچنین عملیات تروریستی علیه اتباع و روزنامه نگاران اسرائیلی در استانبول دست داشته است.
 
رئیس اطلاعات خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رضا سراج در عملیات‌های شکست خورده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آسیا و عملیات‌های اطلاعاتی که شهروندان آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهد، دست داشته است. سراج پیش تر بخش عملیات ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رهبری می‌کرد که بر فعالیت‌های ویژه علیه اسرائیل متمرکز بوده است. 
دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در نتیجه اقدام افشای این همکاری ها در این روز(اول ژوئن 2023) اعلام کرد که  کلیه اموال افراد و نهادهای فوق الذکر و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم (به میزان 50 درصد یا بیشتر) به آنها وابسته است، در ایالات متحده آمریکا مسدود و به افک ( OFAC ) گزارش می شود. این ممنوعیت ها شامل ایجاد یا دریافت هرگونه کمک مالی، کالا یا خدمات به آن افراد یا به نفع آنها می باشد. 
 
ترجمه: خبرگزاری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©