بیماری فاش شده رئیس جمهوری آمریکا چقدر خطرناک است؟
به روز شده در      پنجشنبه 8 تیر 1402     -   Thursday June 29 2023

کاخ سفید روز چهارشنبه 28 جون اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به درمان اختلال آپنه یا همان وقفه تنفسی در خواب، در هفته‌های گذشته شب‌ها از دستگاه ماسک تنفسی «فشار جریان هوای همواره مثبت » استفاده کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
افشای این خبر پس از آن صورت گرفت که صبح چهارشنبه و به هنگام خروج بایدن از کاخ سفید، خطوط برجای مانده از ماسک بر چهره رئیس‌جمهور نمایان بود. مقامات کاخ سفید گفتند که آقای بایدن سه‌شنبه شب از این دستگاه استفاده کرده بوده است.
رئیس جمهور جو بایدن یکی از میلیون‌ها نفری است که به آپنه خواب مبتلا هستند، اختلالی جدی که در آن افراد به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر در یک زمان نفس نمی‌کشند.
مطالعات نشان داده‌اند که آپنه خواب در افراد مسن از نوع خفیف تا متوسط است و موارد شدیدتر در سنین پایین‌تر رخ‌می دهد.
به گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، اگر آپنه انسدادی خواب درمان نشود، خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی و حتی مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
این عارضه منجر میشود تا فرد در طول شب ده‌ها بار از خواب بیدار شود. این «ریز بیدار شدن‌ها» سبب می‌شود که توانایی بدن برای تکمیل چرخه کامل خواب مختل شود. علائم این بیماری شامل احساس بیش از حد خواب‌آلودگی در طول روز، خروپف شدید، بیدار شدن با دهان خشک یا گلو درد و سردرد صبحگاهی است.
تخمین زده می‌شود که دست‌کم ۳۰ میلیون نفر در ایالات متحده به این عارضه مبتلا باشند و تنها حدود شش میلیون از آن‌ها تشخیص داده شده است. اگر آپنه انسدادی خواب درمان نشود، خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی و حتی مرگ زودرس وجود دارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©