سفیر اسرائیل در سازمان ملل: " دستیابی خطرناک ترین رژیم جهان به تسلیحات هسته ای بسیار نزدیک است"
به روز شده در      دوشنبه 13 شهریور 1402     -   Monday September 4 2023

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل به شبکه خبری CBS گفت: "گزارش‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر نشان می‌دهد که رژیم جمهوری اسلامی به الزامات جامعه بین‌الملل پایبند نیست. دستیابی خطرناک ترین رژیم جهان به تسلیحات هسته ای بسیار نزدیک است. باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، اقدام کنیم."
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بنابه گزارش شبکه خبری CBS در 4 سپتامبر، آژانس اتمی سازمان ملل متحد ضمن ابراز تأسف اعلام کرد که تاکنون هیچگونه پیشرفتی در نظارت بر غنی سازی هسته ای جمهوری اسلامی ایران حاصل نشده است. 
 
گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل به سی‌بی‌اس نیوز گفت: گزارش‌های مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر نشان می‌دهد که رژیم جمهوری اسلامی به الزامات جامعه بین‌الملل پایبند نیست. وی تأکید کرد: "هیچ دوربین جدیدی بر روی تأسیسات هسته‌ای‌ ایران نصب نشده است و دسترسی به دوربین هایی که قبلا نصب شده، نیز فراهم نشده است. "
سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: "دستیابی خطرناک ترین رژیم جهان به تسلیحات هسته ای بسیار نزدیک است و این تهدید بزرگ باید مدت ها پیش توسط شورای امنیت رسیدگی می شد. ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، اقدام کنیم."
مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در مورد نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای این کشور و پاسخ به سؤالات مربوط به آثار اورانیومی که قبلاً در برخی از سایت‌ها پیدا شده بود، نتیجه‌ای نداشته است و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، به شورای حکام آژانس گزارش داده است که هیچگونه پیشرفتی تاکنون حاصل نشده است."
ایالات متحده و برخی از متحدانش مدت‌هاست بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا بر فعالیت‌های مخفیانه خود در راستای برنامه تسلیحات هسته‌ای سرپوش بگذارد، اگرچه جمهوری اسلامی همیشه این موضوع را رد کرده است.
دکتر علی واعظ، مدیر پروژه ایران و مشاور ارشد رئیس اندیشکده گروه بحران، به سی‌بی‌اس نیوز گفت: " جمهوری اسلامی ایران همچنان مواد شکافت پذیر کافی برای چندین سلاح در صورت غنی سازی تا درجه تسلیحاتی دارد. "
 
دو گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمانی منتشر می شود که مذاکره‌کنندگان آمریکایی در حال مبادله زندانیان و آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران می باشند. 
قدرت‌های غربی استدلال می‌کنند که، صرف‌نظر از هرگونه کاهش تدریجی تولید اورانیوم غنی‌شده، ایران به راحتی به توانایی تولید سلاح‌های هسته‌ای بسیار نزدیک شده است. بر اساس گزارش قبلی آژانس در ماه می، ذخایر اورانیوم موجود ایران، در صورت غنی سازی بیشتر تا حد تسلیحات، برای تولید دو بمب هسته ای کافی خواهد بود.
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©