مدیر دانشکده پزشکی جورج واشنگتن: اوج فعالیت فکری انسان در 70 سالگی است
به روز شده در      چهارشنبه 15 شهریور 1402     -   Wednesday September 6 2023

مدیر دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن معتقد است که مغز افراد مسن بسیار کاربردی تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می شود. در این سن، تعامل نیمکره چپ و راست مغز هماهنگ می شود، که امکانات خلاقانه ما را گسترش می دهد. به همین دلیل است که در بین افراد بالای 60 سال می توان شخصیت های زیادی را پیدا کرد که به تازگی فعالیت های خلاقانه خود را آغاز کرده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
اگرچه مغز یک فرد سالمند مانند دوران جوانی سریع نیست، ولی بیشتر احتمال دارد که تصمیمات درستی بگیرد و کمتر در معرض احساسات منفی قرار گیرد. از این رو، اوج فعالیت فکری انسان در حدود 70 سالگی اتفاق می افتد، زمانی که مغز با تمام قدرت شروع به کار می کند.
 
با گذشت زمان، میزان میلین در مغز افزایش می یابد، ماده ای که عبور سریع سیگنال ها بین نورون ها را تسهیل می کند. به همین دلیل توانایی های فکری نسبت به میانگین 300 درصد افزایش می یابد.
 
همچنین جالب این واقعیت است که بعد از 60 سال یک فرد می تواند از 2 نیمکره به طور همزمان استفاده کند. این به شما امکان می دهد تا مشکلات بسیار پیچیده تری را حل کنید.
 
پروفسور مونچی اوری، از دانشگاه مونترال، معتقد است که مغز سالمندان راهی را انتخاب می کند که انرژی کمتری مصرف می کند، موارد غیر ضروری را حذف می کند و تنها گزینه های مناسب را برای حل مشکل باقی می گذارد. مطالعه ای انجام شد که در آن گروه های سنی مختلف شرکت کردند. جوانان هنگام قبولی در آزمون ها بسیار گیج شده بودند، در حالی که افراد بالای 60 سال تصمیمات بهتر و درست تری را گرفته بودند. 
حالا بیایید ویژگی های مغز در سنین 60 تا 80 سالگی را بررسی کنیم.
 
- ویژگی های مغز یک فرد مسن چگونه است؟
1- همانطور که همه اطرافیان شما می گویند، نورون های مغز نمی میرند. ارتباطات بین آنها به سادگی از بین می رود، در صورتی که فرد درگیر کار ذهنی نباشد.
2- حواس پرتی و فراموشی به دلیل فراوانی اطلاعات به وجود می آید. بنابراین، لازم نیست تمام زندگی خود را بر روی چیزهای بی اهمیت متمرکز کنید.
3- از 60 سالگی فرد هنگام تصمیم گیری مانند جوانان فقط از یک نیمکره مغز استفاده نمی کند بلکه از هر دو استفاده می کند.
نتیجه گیری:اگر فردی سبک زندگی سالم داشته باشد، تحرک داشته باشد، فعالیت بدنی قابل قبولی داشته باشد و از نظر ذهنی کاملاً فعال باشد، توانایی های فکری با افزایش سن کاهش نمی یابد، آنها به سادگی رشد می کنند. در سن 80-90 سالگی به اوج خود می رسند.
 
- 10 نکته که باید به آنها عمل کرد:
1-از پیری نترسید. 2- برای رشد فکری تلاش کنید. 3- صنایع دستی جدید بیاموزید. 4- موسیقی بیاموزید و نواختن آلات موسیقی را یاد بگیرید. 5- نقاشی بکشید. 6- برقصید. 
7-به زندگی علاقه نشان دهید، با دوستان خود ملاقات و ارتباط برقرار کنید، برای آینده برنامه ریزی کنید، تا جایی که می توانید سفر کنید.
8-رفتن به مغازه ها، کافه ها، نمایشگاه ها را فراموش نکنید.
9- به تنهایی عادت نکنید، این برای هرکسی مخرب است.
10-مثبت باشید، همیشه با این فکر زندگی کنید:  « همه ی چیزهای خوب هنوز در پیش روی من هستند.»
 
  منبع: ژورنال پزشکی نیوانگلند
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©