دیدار یهودیان ارتدوکس «نتوره کارتا» با ابراهیم رئیسی و اقدام انساندوستانه سفیر اسرائیل
به روز شده در      جمعه 31 مهر 1402     -   Friday September 22 2023

ملاقات اعضای گروه یهودیان ارتدوکس «نتوره کارتا» با رئیس جمهوری ایران در نیویورک و اعتراض خیره کننده سفیر اسرائیل در زمان سخنرانی ابراهیم رئیسی، دو رویدادی که در هفته گذشته تیتر تمامی خبرگزاری های بین المللی شد. سنجش این دو و مقایسه آنها با یکدیگر از دیدگاه تاریخی یک ایرانی بویژه یک ایرانی مسلمان چگونه باید باشد. پیش از ورود به موضوع بهتر است هر دوی این افراد و این دو تفکر در جامعه یهودی و یهودیت را بشناسیم
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
الف: گروه یهودیان فوق ارتدکس (نتوره کارتا-) 
نگارنده این سطور یک ایرانی یهودی کرد است که زبان آرامی زبان مادری اوست. در زبان آرامی «نتوره» به معنای نگهداری و حفاظت است و کارتا به معنای شهر. گروه نتوره کارتا یک گروه فوق ارتدکس یهودی است که یک اندیشه تلمودی را نمایندگی می کند و بر این باور است که نجات یهودیان از پراکندگی در جهان و استقرار اورشلیم به عنوان پایتخت و قلب اسرائیل فقط باید با ظهور  ماشیح (مسیح) صورت بگیرد و  لاغیر و هر کوشش انسانی از سوی یهودیان در این مورد غیر مذهبی است و با آموزه های دینی منافات دارد و محکوم به شکست  می باشد.
در نتیجه این گروه ضد صیونیست (ضد صهیونیست) می باشند و با تأسیس کشور اسرائیل مخالفند  و تا جایی مخالفند که با فلسطینی های  تروریست برای نابودی کشور اسرائیل توطئه می کنند. این گروه هم چنین جزو گروه هایی بودند که به امید سلامت جستن از سوی پروردگار، از زدن واکسن کرونا کووید 19 خودداری می کردندکه البته می دانیم که این چنین نشد و بیشترین آمار مقتولین در اسرائیل از همین گروه بود. 
 
ب- یهودیان ارتدوکس – لیبرال وغیر باورمند : این سه گروه یهودی معتقدند اسرائیل باید توسط خود یهودیان تأسیس شود، که شد.  
یهودیان باورمند معتقدند که خداوند،  انسان را در انجام امور زندگی خود آزاد گذارده است و به همین دلیل پاداش و مجازات را مقرر کرده است. سفیر اسرائیل در سازمان ملل از این گروه است و علیه حکومت آخوندی و کشتار کودکان و جوانان ایران زمین توسط آنان را محکوم می کند.
حال در مقایسه با این یهودیان بهترین مثال برای ما ایرانیان دوران شاه سلطان حسین صفوی است.
محمود افغان با در دست داشتن فتوای علمای حجاز مبنی بر نامسلمانی صفویان و رافضی بودن ایرانیان شیعه، با لشکریانش در پشت دروازه اصفهان پایتخت صفویان برای تسلیم شدن شاه، دور تا دور شهر را محاصره  می کند، اما شاه سلطان حسین و علما به جای دفاع از خود و آرایش های جنگی لازم، آش نذری می پزند و توکل به خدا می کنند و در انتظارند که خداوند و ائمه اطهار آنان را از بند محمود افغان نجات دهد که طبیعتاً این چنین نمی شود و بالاخره شاه سلطان حسین سرش بر باد می رود و ایران را نیز بر باد می دهد تا نادری پیدا می شود و با تصمیم های انسانی، سیادت و استقلال ایران را به آن برمی گرداند. 
نمونه دیگر، جنگهای ایران و روسیه تزاری در دوران فتحعلی شاه است که مشتی آخوند بی سواد، ایران را درگیر دو جنگ می کنند و به شاه  می قبولانند که با ادعیه و اوراد می توان روسیه را شکست داد که نتیجه آن تحمیل دو عهدنامه ننگین گلستان و ترکمانچای به ایران بود و آخرین دسته گل را نیز آخوند خامنه ای به وزارت بهداشت دستور داد که واکسن های ضد کرونا که توسط آمریکا و انگلستان ساخته شده بودند را نپذیرند و در نتیجه سبب مرگ دهها هزار نفر از مردم بی گناه ایران شد.  
بنابراین، تفاوت این دو گروه یهودی که یک گروه اکثریت مطلق را دارا هستند و سبب خوشبختی و رفاه و آزادی برای ملت خود و برای ملتهای دیگر می باشند و گروهی دیگر که اقلیتی بسیار کوچک و هوادار آخوندهای ایرانی هستند که ایران و ایرانی ستیز هستند و خامنه ای و رئیسی و احمدی نژاد فقط دور و بر آنها می پلکند. 
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©