خلبان ایرانی تبار در اثر سقوط هواپیما در جنوب کالیفرنیا کشته شد
به روز شده در      سه شنبه 30 آذر 1402     -   Tuesday November 21 2023

یک خلبان 74 ساله که هفته گذشته در یک سانحه هوایی در محله لاهویا کشته شد، دوشنبه توسط دفتر بازرسی پزشکی به عنوان ساکن شهر کارلزباد ( سن دیه گو کانتی) شناسایی شد
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
دفتر بازرسی پزشکی اعلام کرد که مایکل مهدی سالور پس از اینکه هواپیمای او، (یک سسنا سنتوریون ) که از فرودگاه بوکانان فیلد در کنکورد در حال پرواز بود، چهارشنبه شب با خاکریزی در نزدیکی کامینیتو کلارو، در جنوب لاهویا درایو سقوط کرد، جان باخت.
با توجه به وب سایت شخص مقتول، سالور بیش از 17000 ساعت زمان پرواز را ثبت کرده بود و گواهینامه های متعدد پرواز را پیش از سقوط دریافت کرده بود
او تنها فردی بود که داخل هواپیما بود.
این سقوط نخستین بار حوالی ساعت 9:30 شب به وقت محلی گزارش شد.این هواپیما طبق گزارش Flight Aware در 13 نوامبر از فرودگاه فرنچ ولی شمال  شهرTemecula برخاسته  و در منطقه Bay Area سقوط کرده است.
. دفتر بازرسی پزشکی گفت که هواپیما در بازگشت از شمال کالیفرنیا به دلیل آب و هوای بد به فرودگاه مونتگومری-گیبز  در کرنی مسا تغییر مسیر داده است. خلبان یک بار تلاش کرد فرود بیاید اما موفق نشد.
سالور با رادیو SoCal Approach، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی FAA که فضای هوایی بین فرودگاه‌ها را کنترل می‌کنند، اطلاع داد که سوختش کم است. کمتر از دو دقیقه بعد، او گفت که سوختش تمام شده و باید هواپیمای شش نفره را فرود بیاورد. کنترل کننده سعی کرد خلبان را به باندی که حدود 2 مایلی از محل او فاصله داشت هدایت کند. اما موفق به فرود نشد. پس از آن چندین ساعت طول کشید تا جستجوگران لاشه هواپیما را پیدا کنند که در میان درختان پنهان شده بود. هواپیما در چند متری حیاط خلوت چند خانه سقوط کرده بود. یک بازپرس هیئت ملی ایمنی حمل و نقل روز پنجشنبه گفت که بازرسان هواپیما را به مکانی امن بازگردانده اند. آنها در تلاش هستند تا مشخص کنند چه عواملی، از جمله آب و هوا، شرایط فیزیکی  خلبان و وضعیت هواپیما، ممکن است در سقوط نقش داشته باشند. گزارش اولیه NTSB در مورد سقوط حدود دو هفته دیگر منتشر خواهد شد. گزارش نهایی 18 ماه یا بیشتر طول خواهد کشید. صفحه بیوگرافی در وب سایت سالور بیان می کند که او دارای مدرک تحصیلی از چندین دانشگاه، از جمله دکترای فیزیک از دانشگاه هاروارد است. او چندین شرکت‌ ارتباطات و فناوری را تأسیس کرده بود  و به‌عنوان عضو هیئت علمی در چندین دانشگاه کار کرده بود. طبق داده های  پایگاه  FAA، او دارای گواهینامه‌های معتبر به عنوان خلبان حمل‌ونقل هواپیمایی، مهندس پرواز و مربی پرواز بود.
 
گزارش: آذین هاتفی
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©