واقعه ای ناگوار - کشته شدن گروگانهای اسرائیلی به دست نیروهای خودی
به روز شده در      جمعه 1 دی 1402     -   Friday December 22 2023

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این خبر یکی از بدترین خبرهای هفته گذشته بود. جداً آدمی را تکان می داد که داد و مایه تأسف بسیار شد، هم برای خانواده گروگانها که پاره تنشان این چنین مفت به دست خودی و آن هم در آخرین لحظه که اگر تونل زمان یک چند دقیقه جلوتر و یا دیرتر حرکت کرده بود، این اتفاق شاید هرگز رخ نمی داد، هم برای ارتش اسرائیل و سربازانی که به اشتباه به هم میهنان بی گناه خود شلیک کرده اند و سبب مرگ آنان شده اند و هم برای ملت اسرائیل که تمامی این هزینه های جانی و مالی این جنگ را تحمل کرده که گروگانهای بی گناهش را یک بار دیگر در آغوش مام میهن ببیند. به هر روی حادثه ای که نمی بایست اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد. ولی این حادثه، محک مقایسه ای برای ما اطراف گودنشینان بود که چند چیز را با یکدیگر بسنجیم. این که ارتش اسرائیل بی هیچ پرده پوشی مسئولیت این عمل را پذیرفت و عین واقعیت را برملا کرد و اما در طرفهای مقابل ، چه می گذرد ؟ 
در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس خبر رسید که بله ! چه نشستید که هواپیماهای اسرائیلی، بیمارستان الاهلی را با خاک یکسان کرده اند. بنگاه خبرپراکنی بی بی سی و گزارشگران اصلاح طلب رادیو فردا که با چه آب و تابی اعلامیه های اداره بهداشت غزه را مبنی بر کشته شدن ۴۰۰ - ۵۰۰ نفر که عده بی شماری از آنها نوزادان نارس و نوزادان زیر دستگاه اکسیژن بوده اند و یا کودکان و زنان بوده اند و اسرائیل جنایت کرده است و چه و چه... ، اما بزودی معلوم شد که مطلب از اساس دروغ بوده است . نخست آن که موشک خودی یعنی موشک حماسی و جهاد اسلامی به اشتباه عمل کرده و به جای این که غیر نظامیان و بی گناهان اسرائیلی را به قتل برساند، به بیمارستان خودی خورده است. این نیروهای تروریستی نه تنها به دروغ ارتش اسرائیل را مسئول این کار قلمداد کردند، بلکه ضمن انکار  موشک پرانی خود، فاش نکردند که موشک به حیاط  بیمارستان اصابت کرده و در نتیجه تعداد به مراتب کمتری کشته شده اند و همان رقم های بالای کشته شدگان را تکرار می کردند. تا این که بالاخره نیروهای زمینی اسرائیلی به بیمارستان رسیدند و مشت دروغ پردازان تروریست را باز کردند. البته گزارشگران بی بی سی و رادیو فردا و سی ان ان از رو نرفتند که نرفتند و باز هم می گفتند و گفتند که نمی توانیم مستقلاً ادعای اسرائیل را تایید کنیم. 
و اما در همان طرف تروریستی نگاهی داشته باشیم به جمهوری اسلامی ایران. ما ایرانیان، هرگز نباید ساقط کردن هواپیمای پرواز ۷۵۲ اوکراین را توسط سپاه پاسداران را از یاد ببریم که آگاهانه جنایت را آفریده بودند، ولی تا سه روز انکار پشت انکار که « ما نزدیم » و آخرش پس از تسلیم در برابر حقیقت هم چنان به ادعاهای دروغ خود در حادثه خواندن آن جنایت ادامه می دهند.
این است تفاوت یک کشور با بافت دموکراتیک یعنی اسرائیل، با یک کشور دیکتاتوری ولایت فقیهی. دولت راستگرای اسرائیل برآمده از یک «دموکراسی» است و دولت راستگرای جمهوری اسلامی برآمده از یک «دیکتاتوری». این دو، برخلاف نظر بسیاری از قلم به دستان وطنی دو روی یک سکه نیستند.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©