نگاهی به قدرت نظامی ایران و پاکستان
به روز شده در      پنجشنبه 28 دی 1402     -   Thursday January 18 2024

طبق آخرین ارزیابی شاخص جهانی Global Firepower، پاکستان به عنوان «نهمین ارتش قدرتمند جهان» در این رتبه بندی قرار گرفته است، در حالی که، ایران در «جایگاه چهاردهم» این شاخص قرار دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بنابر این ارزیابی، پاکستان دارای ارتش قدرتمندی شامل نیروی زمینی، هوایی و دریایی می باشد که تقریباً  650 هزار نفر پرسنل آماده و 550 هزار نفر ذخیره دارد و در مجموع تقریبا به 1 میلیون و 200 هزار نفر می رسد. 
 ارتش پاکستان به انواع تانکهای جنگی از جمله الخالد و تیپ 90-II و خودروهای نظامی مسلح مجهز است. این کشور دارای دارای 1434 هواپیما، از جمله جنگنده‌های مشهوری مانند F-16 و JF-17 Thunder است. نیروی دریایی پاکستان با حدود 30 هزار نفر نیروی آماده دارای یک ناوگان دریایی چندمنظوره شامل ناوچه ها، زیردریایی ها و شناورهای گشتی می باشد.
 
این در حالی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، حدود 610 هزار نفر نیروی آماده و 350 هزار نفر پرسنل آموزش دیده بسیجی می باشد. 
 
ایران نیز دارای نیروی نظامی زمینی، هوایی و دریایی است. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی دارای 500 فروند هواپیما از جمله صاعقه تولید داخل کشور و فانتوم‌های قدیمی‌تر F-4می باشند. 
نیروی دریایی ایران حدود 20 هزار نفر پرسنل آماده می باشد که ناوگان متنوعی متشکل از 67 یگان شامل ناوچه، ناو و زیردریایی را در اختیار دارد.
 
منبع خبر:  شبکه خبری NDTV 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©