دکتر حشمت الله کرمانشاهچی دار فانی را وداع گفت
به روز شده در      پنجشنبه 12 بهمن 1402     -   Thursday February 1 2024

دکتر حشمت الله کرمانشاهچی، یکی از رهبران جامعه ایرانیان یهودی، عضو انجمن کلیمیان ایران پیش از انقلاب شوم 57 و از بنیانگذاران فدراسیون یهودیان ایرانی-آمریکایی لس آنجلس،در روز سه شنبه 30 ژانویه 2024 برابر با 10 بهمن 1402 دار فانی را وداع گفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
مهندس منوچهر نظریان، رئیس هیات امنای فدراسیون یهودیان ایرانی در نامه ارسالی به نشریه ایرانشهر، ضمن تقدیر از خدمات دکتر حشمت الله کرمانشاهچی، اقدامات و خدمات حمایتی او در جهت مهاجرت گسترده پناهندگان ایرانی پس از انقلاب 57 که تأثیر بسزایی در زندگی جامعه ایرانیان یهودی داشت را، از جمله اقدامات منحصربه فرد و شایسته وی برشمرد. 
مهندس نظریان در این نامه خاطرنشان کرده است که بینش و خرد  دکتر کرمانشاهچی، چراغ راهنمای زندگی افرادی است که در کنار او کار می کردند و همراه وی بودند.  
 
شرکت کتاب این افتخار را دارد که مدتی در لس آنجلس با دکتر کرمانشاهچی رابطه ویژه کاری داشت و کتاب او را با عنوان «تحولات اجتماعی یهودیان ایران در قرن بیستم» منتشر نمود. این کتاب که با همکاری جمشید نائین و ویراستاری زنده یادان دکتر هوشنگ ابرای و منوچهر امیدوار تهیه شده است، مجموعه ای از خاطرات و گزارش فعالیت های اجتماعی و خدمات ارزنده وی می باشد که آیینه تمام نمایی از خدمات وی به جامعه ایرانیان یهودی و معرفی به جامعه ای بزرگتری یعنی ایرانیان است.
 
دکتر حشمت الله کرمانشاهچی در سال 1926 میلادی برابر با 1305 خورشیدی در شهر کرمانشاه پا به عرصه وجود نهاد و در سن 97 سالگی در لس آنجلس چشم از جهان فروبست.  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©