فیلم «کیک محبوب من» برنده جایزه منتقدان جشنواره برلین شد
به روز شده در      جمعه 4 اسفند 1402     -   Friday February 23 2024

فیلم «کیک محبوب من»، ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، جایزه فیپرشی جشنواره برلین را از آن خود کرد. بهتاش صناعی‌ها، روز جمعه 23 فوریه در صفحه اینستاگرام خود ضمن ابراز خرسندی از دریافت جایزه فیپرشی، از اینکه نتوانسته ‌است به همراه مریم مقدم، دیگر سازنده این فیلم در مراسم تجلیل از فیلمشان حضور یابند، ابراز تاسف کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
حکومت جمهوری اسلامی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم را با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» ممنوع‌الخروج و از شرکت در جشنواره فیلم برلین محروم کردند. بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در مهرماه 1402 هنگامی که قصد داشتند برای انجام مراحل فنی فیلم خود به خارج از کشور بروند، در فرودگاه بین المللی تهران گذرنامه‌های آنها را ضبط کرده و هر دو از سوی حکومت جمهوری اسلامی متهم به  «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» شدند.
 
بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در بیانیه‌ای که در نشست رسانه‌ای این فیلم توسط لی‌لی فرهادپور، بازیگر زن فیلم، خوانده شد به سانسور در سینمای ایران اشاره کرده و گفتند دیگر نمی‌توان قصه زن ایرانی را با قوانین دست و پا بسته‌ای چون حجاب اجباری تعریف کرد.
 
این دو هنرمند نخستین اکران جهانی فیلم جدید خود در جشنواره برلین را به زنان ایرانی تقدیم کردند که در خط مقدم اعتراضات «زن زندگی آزادی»، قرار دارند.
 
جایزه «فیپرشی»، جایزه‌ای است که توسط یک هیات داوری که از منتقدان منتخب «فدراسیون بین‌المللی منتقدان» تشکیل شده، در حاشیه چند جشنواره‌ مهم سینمایی از جمله کن، ونیز،  ورشو و برلین به فیلم برگزیده اهدا می‌شود.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©