قائم مقام نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، حکم زندان شروین حاجی‌پور را محکوم کرد
به روز شده در      جمعه 11 اسفند 1402     -   Friday March 1 2024

آبرام پیلی، قائم مقام نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، حکم زندان شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه معروف «برای» را محکوم کرد و اظهار داشت که مقامات رژیم جمهوری اسلامی ایران همچنان به نقض حقوق بشری و سلب آزادی‌های اساسی ایرانیان ادامه می دهند. او تاکید کرد کشورش همچنان در کنار ایرانیان «در مبارزه برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک» خواهد ایستاد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
شروین حاجی‌پور روز دوشنبه ۱۱ اسفند در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد با حکم قوه قضاییه جمهوری اسلامی به سه سال و هشت ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مطالعه کتاب‌هایی مانند «نظام حقوق زن در اسلام» محکوم شده است. 
این دادگاه همچنین حاجی‌پور را به مطالعه و خلاصه‌نویسی ۳۰ صفحه‌ای به صورت دست‌نویس از کتاب‌های «حقوق زن در اسلام» نوشته مرتضی مطهری، از تئوریسین‌های جمهوری اسلامی و «زن در آیینه جمال و جلال» نوشته عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید شیعه، «ساخت موسیقی درباره جنایات آمریکا علیه بشریت و جمع‌آوری نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا در یک قرن اخیر» و شرکت در دوره آموزشی مهارت رفتار و دانش در حوزه هنر محکوم کرده است.
بر اساس این حکم، حاجی‌پور مکلف شده تمامی مطالب گردآوری‌شده به دست خود را علاوه بر ارائه به واحد اجرای احکام، از طریق فضای مجازی منتشر کند.
در بخشی از حکم صادر شده آمده که حاجی‌پور در جلسه دادگاه صریحا از عمل خود ابراز ندامت و پشیمانی نکرده و «با قصد و اراده و توجه کامل به افعال خود همگام با گروه‌های معاند و ضد انقلاب» اقدام به ساخت موسیقی در ضدیت با نظام کرده و «ارشاد و هدایت کارشناسان در اصلاح رفتار او» موثر نبوده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©