عقب نشینی خامنه ای و پشت کردن او به خمینی: امت تبدیل به ملت شد
به روز شده در      جمعه 24 فروردین 1403     -   Friday April 12 2024

در دیدار ماه رمضان خامنه ای با به اصطلاح دانشجویان، در 19 فروردین 1403 ( 2583 ایرانی) خامنه ای عملاً به خمینی پشت کرد و به جای استفاده از واژه «امت» از واژه «ملت» استفاده کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 یادآوری این نکته ضروری است که واژه «امت» مورد استفاده روزمره خمینی بود  و به کار بردن واژه «ملت» جزو گناهان کبیره محسوب می شد و خامنه ای این تابو را شکست؛ چرا که خامنه ای سیلی بسیار سختی از اسرائیل خورد و اگر بخواهد که ملت ایران با او همراهی کند و یا همین دانشجویان دستچین شده از او و رژیمش حمایت کنند؛ باید واژگان خود را تغییر دهد که داد.
 
برای آن که موضع خمینی را در مورد ملت و نمایندگان آن یعنی «ملیون» و نماینده اصلی و پیشاهنگ ملیون را بیشتر متوجه شویم، بهتر است ببینیم خمینی ملعون در مورد دکتر مصدق دقیقاً چه گفته است. 
آیت‌الله خمینی در داستان اعتراض جبهه ملی به قصاص در خرداد ۱۳۶۰ گفته بود
" ..یک گروهی که از اولش هم  باطل بودند، من از آن ریشه‌هایش می‌دانم، یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام، سرسخت مخالف بودند از اولش هم مخالف بودند، اولش هم وقتی که مرحوم آیت‌الله کاشانی دید که این‌ها خلاف دارند می‌کنند و صحبت کرد این‌ها یک سگی را نزدیکی مجلس عینک به آن زدند و اسمش را آیت‌الله گذاشتند! این در آن زمان بود که اینها فخر می‌کنند به وجود او. او[مصدق] هم مسلم نبود.  من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده‌اند و به اسم آیت‌الله توی خیابان‌ها می‌گردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست این سیلی خواهد خورد و طولی نکشید که سیلی را خورد و اگر مانده بود، سیلی بر اسلام می‌زد. اینها تفاله‌های آن جمعیت اند که حالا قصاص، حکم ضروری اسلام را غیر انسانی می‌خوانند. ما تکلیفمون با اونها تا یک حدودی معلوم است هر موقعی مصلحتش پیدا شود روشن اش می کنیم." (1)
 
و خامنه ای در این دیدار رمضانی در مورد دکتر مصدق چنین می گوید: "... از اوایل دهه‌ی ۲۰ مبارزات شروع شد. صاحبان افکار مختلف، مبانی مختلف ــ بعضی مارکسیستی، بعضی ضدّ مارکسیستی، بعضی میانه‌ی مارکسیستی و غیر مارکسیستی، بعضی تا حدودی اسلامی، بعضی ملّی ــ مبارزات را شروع کردند؛ اوجش، نهضت ملّی نفت بود که با پیشوایی مرحوم مصدّق و مرحوم کاشانی اتّفاق افتاد و شکست خورد." (2)
 
امروز که این سطور نوشته می شود ، سازمانهای اطلاعاتی غرب، خبر از این می دهند که جمهوری اسلامی ایران قرار است خود و نه نیروهای نیابتی اش علیه اسرائیل وارد کارزار شوند و از سوی دیگر اسرائیل نیز اعلام کرده است که در این صورت پاسخ جمهوری اسلامی ایران را در داخل ایران می دهیم یعنی این که خامنه ای و سپاهیان نظامی یا غیرنظامی اش باید بدانند که آنها هدف اسرائیل اند و نه کسان دیگر.
حال باید دید که اکثریت ملت ایران هوادار چه سیاستی خواهند بود، هوادار جمهوری اسلامی و یا آن طور که در 15 سال گذشته نشان داده اند و این شعار را فریاد زده اند که " پشت به دشمن و رو به میهن"، با حذف این ارازل و اوباش حکومتی توسط اسرائیل، آیا می توانند سرنوشت خود را بدست گیرند و یکبار برای همیشه ریشه این انیرانیان را در ایران از بیخ و بن برکنند؟
 
نویسنده: بیژن خلیلی 
 
منابع: 
1- متن پیاده شده از روی لینک وب سایت حکومتی " آپارات"                  https://www.aparat.com/v/M5aqv
 
2- پایگاه اطلاع رسانی خامنه ای                                      https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=56000
 
 
 
 
 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©