برخورد دیوان عالی با پدیده بی خانمانی در آمریکا
به روز شده در      چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403     -   Wednesday April 24 2024

از روز دوشنبه 22 اپریل 2024، دیوان عالی آمریکا، پرونده بی خانمانها و بی خانمانی را که معضل بزرگی برای اکثریت شهرهای ایالات مختلف آمریکا می باشد، مورد بررسی قرار داده است. حال، پرسش اصلی این است که آیا مقامات شهری می توانند با مجازات بی خانمانها، مشکل بی خانمانی را حل کنند یا خیر؟
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
قضات دیوان عالی آمریکا استدلال‌هایی را می شنوند درباره اینکه آیا جریمه کردن افرادی که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند «بی‌رحمانه و غیرعادی» است و یا اینکه آیا این امر ناقض اصل هشتم متمم قانون اساسی آمریکا می باشد یا خیر؟
این پرونده توسط مقامات شهری و ایالتی که مطمئن نیستند، چگونه در برابر افزایش بی‌خانمان‌ها و اردوگاه‌هایی که در زیر پل‌ها و پارک‌های شهری سراسر کشور جمع شده‌اند، پاسخگو باشند، به صورت بسیار جدی پیگیری می شود.
بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی که در دسامبر 2023 منتشر گردید، بین سال‌های 2022 تا 2023، تعداد افرادی که بی خانمانی را تجربه کردند، 12 درصد افزایش یافته است.
 
این مطالعه نشان می دهد که در هر شب، بیش از 650 هزار نفر در ایالات متحده بی خانمان هستند و از این تعداد تقریباً 40٪ آنها بدون هیچ سرپناهی می باشند. 
اصل هشتم متمم قانون اساسی آمریکا مجازات های ظالمانه و غیرعادی را ممنوع می کند، همچنین به «جریمه های بیش از حد» و درخواست وثیقه Bond از سوی دادگاهها اشاره می کند. بند «جریمه‌های بیش از حد»  در موارد مصادره های مدنی و کیفری نیز مطرح می شود، مانند زمانی که در جریان حمله پلیس به تولیدکنندگان و پخش کنندگان مواد مخدر دارایی آنها مصادره می شود.
 
 در پدیده بی خانمانی نیز اصل هشتم مورد توجه کسانی است که از حقوق بی خانمانها دفاع می کنند و از مقامات شهری می خواهند به جای جریمه کردن، برای ایجاد سرپناهی برای بی خانمانها تلاش بیشتری نمایند.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©