واکنش نمایندگان کالیفرنیا در کنگره به دستور اجرایی ترامپ
به دنبال اعتراضات مقامات کشوری به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری مبنی بر منع ورود اتباع  هفت کشور خاورمیانه و آفریقا از جمله ایران، نمایندگان ایالت کالیفرنیا در کنگره امریکا نیز واکنش‌های ‌متفاوتی نشان داده‌اند.
از روز جمعه 28 ژانویه و همزمان با امضای فرمان از سوی رئیس جمهور و موج گسترده اعتراضات در میان 14 نماینده جمهوریخواه و 38 نماینده دمکرات ازایالت کالیفرنیا در کنگره امریکا، برخی نمایندگان سکوت اختیار کرده و برخی فعالانه به صف اعتراض کنندگان پیوستند.
دیوید نونز نماینده جمهوریخواه از تولار کالیفرنیا این دستور را برای پیشگیری از ورود جهادی‌ها به نام پناهنده، ضروری دانست ولی تصریح کرد که باید در مورد شهروندان امریکایی یعنی دارندگان کارت سبز و کسانی که به جامعه امریکایی کمک کرده‌اند استثنا قائل شد.
در سویی دیگر اد رویس نماینده جمهوریخواه از فولرتون کالیفرنیا نیز در یک مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست این دستور رئیس جمهور را «امری صحیح و در راستای حفظ امنیت امریکا» خواند.
این در حالی است که جف دن هام نماینده جمهوری خواه از شهر تورلاک ایالت کالیفرنیا در واکنش به این فرمان گفت : «این دستور ترامپ مردم را گیج و سردرگم می‌کند و دستورات ویژه از این دست نمی‌توانند در دراز مدت به حل مشکلات این کشور کمک کنند»
گفتنی است در میان نمایندگان دمکرات کالیفرنیا «دایان فاین استاین» در حال نگارش و تنظیم دو لایحه بر علیه دستور ویژه دونالد ترامپ و یافتن راهی برای متوقف کردن اجرای آن است.
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©