گزارش لس‌انجلس تایمز از تاثیر فرمان ترامپ بر جامعه ایرانیان کالیفرنیا
در پی توقف فرمان منع مهاجرتی رئیس جمهور ترامپ از سوی قاضی فدرال بسیاری از ایرانیان با ویزاهای معتبر که از خاک امریکا رانده شده بودند، امکان ورود دوباره به ایالات متحده را پیدا کردند. لس‌آنجلس تایمز گزارش های متعددی درباره قصه اخیر مهاجران ایرانی مانده در پشت مرزها به چاپ رسانده است.
آرین عدالت یکی از مهاجران ایرانی بوده است که در صدد بوده بتواند مادرش را که الان بیوه شده ببیند و به او کمک کند که ویزای آمریکا را بگیرد. به گزارش ال‌ای تایمز، عدالت 42 ساله می‌گوید: من هربار با چهره‌هایی از مادر و مادربزرگم مواجه می‌شوم که آنها را نمی‌شناسم. دلم برای چین و چروک های صورت آنها تنگ می‌شود. برای بسیاری از مهاجران و خانواده هایشان 7500 مایل سفر بین تهران و کالیفرنیا یک ضرورت احساسی است. همچنان ریشه‌های اجتماعی و فرهنگ و خانواده این افراد در ایران است. هنوز سرزمین مادری این مهاجران پر خاطره است و دل کندن از آن سخت است. با این حال سفر بین ایران و آمریکا تا همین هفته گذشته هم راحت و کم هزینه نبوده است و همیشه تحت کنترل صورت می‌گرفت.
لس‌آنجلس تایمز در ادامه قصه آرین عدالت به سرنوشت مشابهی از سه خانواده مهاجر ایرانی دیگر نیز اشاره می‌کند که از دشواری‌های ناشی از دستور اجرایی دونالد ترامپ روایت دارند.
شایان ذکر است پیش از قاضی فدرال در سیاتل، دادگاهی در لس‌آنجلس نیز طی حکمی اعلام کرده بود که ماموران مرزی در فرودگاه بین المللی لس‌آنجلس می‌بایست با عدم در نظر گرفتن فرمان رئیس جمهور کلیه پناهجویان و اتباع هفت کشور مسلمان را پذیرفته و اجازه ورود آنان را صادر کنند. 
 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©