داور سرشناس ایرانی‌آلمانی فدراسیون فوتبال آلمان را به فساد متهم کرد
به روز شده در      جمعه 14 اسفند 1394     -   Friday March 4 2016

بابک رفعتی داور ایرانی‌آلمانی بوندسلیگا که در سال 2011 دست به خودکشی اعتراضیس زد، روز جمعه 4 مارچ 2016 (14 اسفند 94) تصریح کرد که هربرت فاندل، رئیس کمیسیون داوران در فدراسیون فوتبال آلمان و هلموت کروگ، مشاور اتحادیه لیگ فوتبال آلمان در امور داوری، در مورد اینکه کدام داور قضاوت چه دیداری را برعهده گیرد، زد و بند می‌کرده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش خبرگزاری آلمان آقای رفعتی در این ارتباط گفته: «طبق موازین آن زمان، فدراسیون فوتبال آلمان و اتحادیه لیگ فوتبال آلمان باید کاملا جدا از یکدیگر عمل می‌کردند. مسئول این اتحادیه اما پیوسته بر فدراسیون اعمال نفوذ می‌کرد که کدام داور کدام بازی را سوت بزند و کدام داور ارتقا یا تنزل درجه یابد.»

او همچنین اذعان داشته که پنج سال پیش به شدت دچار افسردگی بوده و در حال حاضر نیز "از لحاظ ورزشی مرده" است. داور ایرانی‌تبار پیشین بوندس‌لیگا در این راستا به ستارگانی چون روبرت انکه و سباستیان دایسلر اشاره کرد که از افسردگی رنج می‌برده‌اند.

او مسئولان ورزشی را فراخواند که به این مسئله بیشتر توجه کند. رفعتی گفت: «بگذارید آنهایی که دچار افسردگی هستند، از دردشان صحبت کنند؛ بگذارید بگویند، چگونه می‌توان به افراد دیگر کمک کرد و چه مشکلاتی در سیستم فوتبال حرفه‌ای آلمان وجود دارد که سبب می‌شود، فردی به خودکشی دست بزند.»

رفعتی همچنین اظهار داشت که مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان هرگز از او نخواسته‌اند که تجربیات خود در این زمینه را در اختیار دیگران بگذارد.

او افزود: « پس از خودکشی‌نافرجام من هیچ فردی از سوی فدراسیون فوتبال آلمان در این مورد با من تماس نگرفت. فدراسیون فوتبال آلمان از لحاظ ورزشی قهرمان جهان است، چرا نه از لحاظ انسانی؟»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©