اعلام جرم دادستانی فدرال آمریکا علیه سه شهروند ایرانی‌تبار
به روز شده در      پنجشنبه 13 مهر 1396     -   Thursday October 5 2017

سه ایرانی‌تبار در دادگاه فدرال میامی به جرم صدور غیرقانونی قطعات هواپیما به سوریه گناهکار شناخته شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش نیویورک تایمز، قطعات یدکی هواپیما که توسط ایرانیان متخلف به سوریه فرستاده شده، دارای استفاده دوگانه برای هواپیماهای جنگی و غیرنظامی تشخیص داده شده است. دادخواست دادستانی فدرال در میامی، روز سه‌شنبه سوم اکتبر 2017، سه فرد ایرانی‌تبار را به جرم توطئه برای گمراه کردن دولت ایالات متحده و صدور غیرقانونی قطعات هواپیما به «خطوط هوایی عربی سوریه» گناهکار تشخیص داده است.
بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت دولتی هواپیمایی عربی سوریه همکاری نزدیکی با سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد و وظیفه حمل و نقل مهمات و اسلحه برای آنان را بر عهده دارد.
سه ایرانی‌تبار متخلف در این پرونده، «علی کعبی» چهل ساله، «آرش کعبی» چهل و سه ساله و «مرجان کعبی» سی و چهار ساله نام دارند. 
دادستان‌های فدرال اعلام کردند، این افراد از طریق ارسال اطلاعات غلط و گمراه‌‌کننده به آژانس‌های دولتی فدرال درباره صادرات قطعات مذکور، مرتکب تقلب و دروغگویی شده‌اند. 
در صورت صدور رای نهایی دادگاه، هر یک از این افراد به پنج سال زندان و پرداخت دویست و پنجاه هزار دلار جریمه، محکوم خواهند شد. جلسه اعلام رای نهایی دادگاه در نوزدهم دسامبر آینده برگزار خواهد شد. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©