اعتراض فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی به حوادث نفرت بار شیراز
به روز شده در      چهارشنبه 6 دی 1396     -   Wednesday December 27 2017

در واکنش به حمله و تعرض به دو عبادگاه یهودیان در شیراز، فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی در لس‌آنجلس و نیویورک در بیانیه مشترکی، این اقدام را محکوم کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در این بیانیه مشترک که نسخه‌ای از آن در اختیارخبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته است، مراتب نگرانی عمیق اعضای فدراسیون از واقعه اخیر حمله به این عبادتگاه‌های یهودیان در شیراز و بی احترامی و تخریب کتاب‌های دینی در آن محل، ابراز داشته شده است.

در روزهای اخیر  گروهی از بیسجیان لباس‌شخصی و نیروهای فشار مذهبی، به دو کنیسه در شیراز حمله کردند. گفته شده که «کنیسه حاداش» و «کنیسه کاشی» هدف این حمله‌ها بوده است. آنها ضمن تخریب، چند تورات را از بین بردند و بی‌احترامی کردند. با این حال رسانه‌های جریان اصلی از باز نشر این خبر به دلایل یهودستیزانه طفره رفته بودند. در نهایت نیز خبرگزاری‌های داخلی در ایران با قلب واقعیت این رویداد را حمله چند فرد اوباش خوانده بودند که با روایت شاهدان عینی که به حضور بسیجی‌ها گواهی می‌دهند، مغایرت جدی دارد.

دو فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی در نیویورک و لس آنجلس در بیانیه مشترک شان، یادآور شده اند: با در نظر گرفتن این واقعۀ علناً ضد یهودی، ما از مقامات جمهوری اسلامی ایران می خواهیم تا ما را از حمایت از همه عبادتگاه‌ها و اعضای جامعه یهودیان ایران مطمئن سازد و مرتکبین این عمل جنایتکارانه را به دست عدالت بسپارد. شایان ذکر است در چهل سال گذشته و در پی انقلاب در ایران، 80 درصد یهودیان ایرانی مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©