حکایتی غریب از مسیحی شدن یک ایرانی
به روز شده در      دوشنبه 29 بهمن 1397     -   Monday February 18 2019

سهراب احمری دوران نوجوانی خود را در ایران و درحکومت روحانیون گذرانده است. وی قریب به دو دهه بعد به عنوان یک شهروند آمریکایی، غسل تعمید داده شده و به مذهب کاتولیک گروید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در کتاب  "از آتش تا آب"، او از سفر شگفتی می گوید که درآن از مارکسیسم افراطی وخداناباوری خود در دوران منحط جوانی متأثر از جهان غرب به معنویت روحانی و اخلاقی برآمده ازعشای ربانی هجرت می کند. این کتاب با لحنی گیرا و تازه از مذهب کاتولیک، علاوه بر ارائه تصویری روشن از یک روشنفکر جوان، به زندگی نامه وی در تقاطع افکار و رویدادهای بزرگ زمانه ی ما نیز می پردازد.

این نویسنده جوان در حال حاضر به عنوان منتقد در روزنامه نیویورک پست فعالیت می کند. وی سابق بر این، ستون نویس و ویراستارصفحات اظهار نظر نشریه وال استریت ژورنال در نیویورک و لندن، نویسنده ارشد مجله کامنتری می باشد. این کتاب مهارت وی در بازگویی داستان زندگی او را به خوبی ترسیم کرده و خواننده را با تجربه ای فراموش ناشدنی مواجه می سازد.

وی دوران کودکی، مهاجرت به ایالات متحده و گزینه های دشوار زندگی خود در قالب کتابی چون اعترافات آگوستین قدیس به طرز ماهرانه ای شرح داده است. او در این کتاب تمایلات و خود شکوفایی نسبتاً سرسختانه خود پیش از آنکه خود را کاملاً تسلیم معارف مسیحیت کاتولیک نماید پرده بر می دارد.  

به گفته ریموند لئو کاردینال برک، کتاب "ازآتش تا آب" بیشتر از آنکه درباره نویسنده آن باشد، بررحمت الهی که از درون، او را با عشقی جاودان و غیر قابل توصیف فرا می خواند، تأکید دارد. او می افزاید این کتاب داستان سفر ایمانی است که همواره این پروردگار است که نخست از ما می خواهد به او ایمان آورده و به او توکل کنیم. تکبر در پیشگاه خداوند که نویسنده را در معرض پاسخ به ندای پروردگار قرار داده، به وی اجازه می دهد شرح حال الهام بخش و خردمندانه ای را از چگونگی شناخت خداوند، عشق به او و بندگی را با تمام وجود خود بازگو کند. استعداد فوق العاده ی نویسنده در نقل صادقاقه مطالب به بهترین شکلی است که با توصیف زیبایی بی همتای حقیقت از زبان وی قرابت دارد.

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©