سارا سفری کوهنورد نیکوکار در راه نپال
به روز شده در      دوشنبه 18 شهریور 1398     -   Monday September 9 2019

سارا سفری کوهنورد ایرانی تبار مقیم جنوب کالیفرنیا در گفتگویی با خبرگزاری ایرانشهر اعلام کرد، ۲۷ سپتامبر سال جاری عازم نپال است. این کوهنورد که تاکنون به ۶ بام جهان صعود کرده است، در تابستان گذشته قله دنالی در آمریکا را فتح نمود. فتح قله دنالی که بام قاره آمریکای شمالی می باشد، توسط خانم سارا سفری نمودی از توانمندی زنان ایرانی است . سارا سفری از اعضای‌ باشگاه کوهنوردی آرش اصفهان می باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 خانم سارا سفری تا کنون ۶قله قاره ای(قله های: آکانگاگوا، البروس، کلیمانجارو، کارستنزپیرامید، وینسون، دنالی) از پروژه ۷ قله بام قاره های زمین را با موفقیت صعود نموده و تنها قله اورست بام آسیا از این پروژه باقی مانده که در سال  ۲۰۱۵ بر روی این قله نیز ۲بار تلاش کرده و به علت وقوع زلزله و بروز حادثه و شکستگی دست، از صعود به این قله جاماند.

در پروژه صعود به ۷قله توسط خانم سارا سفری، هر کدام از قله ها با حمایت یک موسسه در قاره مربوطه در راستای توانمندسازی و حمایت از زنان در حال انجام می باشد.

خبرگزاری ایرانشهر ضمن شادباش این افتخار به جامعه کوهنوردی ایران ، موفقیت خانم سارا سفری در اتمام پروژه ۷ قله و صعود به اورست و حضور پر رنگ و موفقیت هرچه بیشتر بانوان ایرانی در کلیه عرصه ها را آرزومند است.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©