رئیس حوزه های علمیه استان فارس تخریب مدارس علمیه را تأیید کرد
به روز شده در      چهارشنبه 29 آبان 1398     -   Wednesday November 20 2019

بنا به گزارش خبرگزاری انتخاب در ایران، رئیس حوزه های علمیه استان فارس تأیید کرد که به چهار مدرسه علمیه در استان فارس در جریان ناآرامی های اخیر حمله شده که از این میان، یکی از مدرسه های شیراز به صورت کامل از بین رفته است. وی با خطاب کردن معترضین به عنوان «آشوبگران»، گفت: درِ ورودی حوزه علمیه خاتم‌الانبیا واقع در بلوار احمدی جنوبی شیراز را به آتش کشیدند و نیز درِ موسسه الغدیر که جنب این مدرسه قرار دارد نیز به آتش کشیده شده و شیشه‌های مشرف به خیابان آن شکسته است
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

وی ادامه داد: هیچ چیزی از این مدرسه باقی نمانده است؛ ازجمله اسناد، مدارک تحصیلی طلاب، دستگاه‌های زیراکس و سایر تجهیزات نابود شده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مراکزی علمی – فرهنگی هستند و ‌زیر بار مشکلات معیشتی و اقتصادی کمر خم کرده‌اند، گفت: طلبه‌ها با حداقل شهریه‌ای که حتی یک ریال آن دولتی نیست گذران امور می‌کنند و چنین آسیبی به این مجموعه‌ها روا نیست!

خبرگزاری ایرانشهر: لازم به ذکر است که اخیرا دکتر صادق زیبا کلام تحلیل گر مسائل سیاسی و استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در صفحه اینستاگرام خود پستی با مضمون « مقایسه بودجه استخدام 300 هزار روحانی با بودجه استان های کردستان، سیستان و بلوچستان  محیط زیست» منتشر کرد و نوشت: « فرض می کنم به هر طلبه ۲٫۵میلیون تومان (200 دلار) حقوق پرداخت شود ، برای این تعداد روحانی در سال 9000 میلیارد تومان (800 میلیون دلار) در سال!» بعد مقایسه ای کرد با بودجه عمرانی کردستان در سال 96: 600 میلیارد تومان، بودجه عمرانی سیستان و بلوچستان: 350 میلیارد تومان و بودجه محیط زیست 500 میلیارد تومان.

که در این مقایسه مبلغ پرداختی به این تعداد روحانیون نسبت  بودجه عمرانی بعضی از استان ها بیشتر است!

اضافه می گردد، بنا به گزارشات بدست آمده در اعتراضات اخیر،  9 حوزه علمیه تخریب شده که از این تعداد تنها 4 حوزه در استان فارس بوده است. 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©