مسدود شدن حساب‌ بانکی معلمان برای جمع‌آوری کمک به سیل زدگان
به روز شده در      جمعه 25 اسفند 1402     -   Friday March 15 2024

با گذشت نزدیک به دو هفته از جاری شدن سیل در استان سیستان‌ و‌ بلوچستان و مشکلات ایجاد شده برای مردم این استان، دولت جمهوری اسلامی نه ‌تنها کمک موثری برای سیل‌زدگان انجام نداده است، که حالا حساب‌های مرتبط با جمع آوری کمک مردمی را نیز مسدود کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان ایران، از مسدود شدن حساب‌های بانکی مرتبط به جمع آوری کمک برای سیل زدگان خبر داد. او در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» نوشته است: "متاسفانه هر سه حساب جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان بلوچستان را مسدود کرده‌اند. لطفا اطلاع‌رسانی کنید تا کسی پولی واریز نکند. چراکه واریز را باز گذاشته‌اند، ولی امکان برداشت را بسته‌اند. ممنون می‌شوم در اینجا و اینستاگرام اطلاع‌رسانی کنید."
معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با روزنامه «شرق»، ضمن طعنه زدن به غیبت و عدم حضور موثر مسوولان اعلام کرد: "پرویز پرستویی، رسول خادم و سوخت‌برها بیش از دولت به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان کمک کردند."
در غیاب حضور موثر مقامات مسوول، برخی نهادهای خیریه غیردولتی از‌جمله یکی از آن‌ها که توسط رسول خادم، قهرمان پیشین کشتی جهان اداره می‌شود، با کمک داوطلبان با حضور در بسیاری از مناطق سیل‌زده به آسیب‌دیدگان یاری می‌رسانند.
مسدود‌سازی حساب بانکی فعالان صنفی در حال جمع آوری کمک به سیل‌زدگان، در جریان حوادثی مانند زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ و سیل لرستان در سال سال ۱۳۹۸ هم رخ داده است.
در جریان زلزله کرمانشاه ، حسین رمضان‌زاده، فعال صنفی معلمان خراسان رضوی به دو سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و ۳ میلیون تومان جریمه نقدی، به‌دلیل مشارکت در امدادرسانی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه محکوم شد. او در سال ۱۳۹۷ با جمع‌آوری پول برای مدارس زلزله‌زده، کانکس خریداری کرده بود. او در واکنش گفته بود: "مقامات می‌گفتند از این پول‌ها سوءاستفاده شده است. حالا کجا سوءاستفاده شده است؟ ما نفهمیدیم."
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©