ایران در مورد ساخت جت آموزشی یاسین دروغ می گوید
به روز شده در      سه شنبه 30 آبان 1398     -   Tuesday October 22 2019

به نقل از ایران بریفینگ، دروغگویی و اغراق در صنعت هوایی جمهوری اسلامی تازگی ندارد! مقامهای دفاعی و نیروی مسلح جمهوری اسلامی در هفته گذشته خبر از اولین پرواز آموزشی جت آموزشی و جنگنده یاسین دادند. پیش از این نیز در سال ۱۳۹۱، وزارت دفاع جمهوری اسلامی از یک هواپیما به نام «قاهر ۳۱۳» رونمایی کرد که بیشتر شبیه وسایل بازی کودکان در شهربازی‎ و پارک‌های تفریحی بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

از جمله ویژگی‌های بارز یاسین که وزیر دفاع ایران معتقد است آن را از رقبای خود متمایز می‌کند، برخورداری از دو دستگاه موتور توربوجت با قدرت رانش ۷ هزار پوند برای هر دو موتور است که آن را در رده قدرت موتور هواپیماهای جنگنده قرار می‌دهد.

این در حالی است که به نظر می رسد پرواز این جت آموزشی هرگز انجام نشده و تلویزیون دولتی ایران فقط صحنه هایی که این جت بر روی زمین حرکت می کرده را از این هواگرد نمایش داده و صحنه های پرواز آن متعلق به ماکت این هواپیما بوده که با جلوه های ویژه بزرگنمایی شده است ، گواه اصلی این دلیل بسته نشدن چرخهای این جت در حال پرواز است در حالیکه این جت با آن حجم سرعت طبیعتا نمی توانسته از لحاظ ائرودینامیکی با چرخهای باز پرواز کند ، دلیل دیگر لحظه بر زمین نشستن این جت در لحظات پایانی تصاویری که تلویزیون ایران پخش نموده ، صدای جت دقیقا صدای ماکتهای هواپیمایی است تا یک جت با موتور توربوجت .

برای ادامه خبراینجا کلیک کنید.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©