فیلم «برادران لیلا» حمله ای جسورانه به رهبر جمهوری اسلامی
به روز شده در      چهارشنبه 30 فروردین 1402     -   Wednesday April 19 2023

« برادران لیلا»، فیلمی که نمایانگر نوع رفتار حکومت جمهوری اسلامی با مردم ایران است، نگاهی دارد به وضعیت نابسامان کشور از افزایش قیمت سکه و دلار گرفته تا تحریم، اخراج کارگران، بازار بی سروسامان و خودروهای داخلی و اختلاس و ... در این فیلم پدر خانواده که می خواهد بزرگ خاندان باشد، علیرغم وضعیت بد خانواده، دارایی خود را به دیگران هدیه می دهد، در حالی که فرزندان خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
سعید روستایی تا به‌حال سه فیلم: «ابدویک‌روز»، «متری شیش‌ونیم» و «برادران لیلا» را ساخته است.
در فیلم «برادران لیلا»، ترانه علیدوستی در نقش لیلا، دختر بیماری است که تمام عمر از رفتارهای پدرش آسیب دیده و حتی عشقش را به خاطر او از دست داده است. اما اکنون به واسطه حضور علیرضا، در نقطه‌ای ایستاده که می‌خواهد مقابل پدر بایستد و دست به اصلاحات اساسی بزند. این بار زن قدرتمند فیلم قصد دارد برای همیشه مقابل بی‌خردی بزرگ خانواده بایستد، حتی اگر اقدامش به جایی نرسد.
اسماعیل  به عنوان پدر خانواده که تمام عمر آرزوی نشستن روی صندلی بزرگ فامیل را دارد، به عنوان پدر خانواده خودش حاضر نیست قدمی بردارد. او به خاطر اشتباهاتش مدام خانواده را به نابودی کشانده و حالا که می‌بیند فرزندانش به پول‌هایش نیاز دارند، دست از علایق خودش به نفع آنها برنمی‌دارد.
« برادران لیلا» ، فیلمی است که سعی می کند رفتار پدر این خانواده را مانند نوع رفتار حکومت جمهوری اسلامی با مردم ایران نشان دهد. این فیلم نگاهی دارد به وضعیت نابسامان کشور از افزایش قیمت سکه و دلار گرفته تا تحریم، اخراج کارگران، بازار بی سروسامان و خودروهای داخلی و اختلاس و ...
 در این فیلم پدر خانواده که می خواهد بزرگ خاندان باشد، علیرغم وضعیت بد خانواده دارایی خود را به دیگران هدیه می دهد که نمایانگر دست و دل بازی های رهبر جمهوری اسلامی نسبت به حزب  الله لبنان، نیروهای حماس، گروه های نیابتی و . .. است، در حالی که بسیاری از زنان و کودکان ایرانی در زباله ها بدنبال غذا هستند تا بتوانند شکم خود را سیر کنند.
در بخشی از این فیلم، ترانه علیدوستی که در نقش دختر خانواده است به صورت پدرش بدلیل افکار سنتی و پوچ وی، سیلی می زند. این سکانس اشاره دارد به جنبش «زن، زندگی، آزادی» که مانند سیلی بر چهره رهبر جمهوری اسلامی است، چراکه این دختران و زنان ایرانی هستند که با برداشتن روسری های خود به مبارزه مدنی این انقلاب ادامه می دهند. 
در بخش دیگری از فیلم که برادران لیلا قصد دارند مغازه پدریشان را پس بدهند، ترانه علیدوستی(لیلا) در نقش دختر خانواده می گوید: «امشب را یادتان باشد که با یک تصمیم جمعی، خود را بدبخت کردید.» که در واقع اشاره ای است به انقلاب 1357 و پشیمانی های پس از آن! 
 
در سکانس آخر فیلم، پدر خانواده روی همان صندلی که در نخستین نمای فیلم دیده می شود،‌ ناگهان درمراسم تولد می میرد که این اشاره ای است به سرانجام رهبر رژیم جمهوری اسلامی که در میان شادی و رقص دختران و زنان ایرانی در نهایت از بین خواهد رفت.  
 سعید  پورصمیمی با بازی در نقش پدر خانواده لیلا، در نشست خبری فیلم از اسماعیل به عنوان « پدری عقب افتاده که چسبیده به سنت‌های قدیمی؛ سنت‌هایی که دیگر هیچ کاربردی ندارد.» صحبت به میان آورده است و ...
 
شما می توانید نسخه دی وی دی فیلم « برادران لیلا» را از طریق سایت شرکت کتاب به آدرس : www.ketab.com تهیه نمایید. 
 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©