برگزیدگان جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیکو معرفی شدند
به روز شده در      چهارشنبه 8 مهر 1394     -   Wednesday September 30 2015

هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو ۲۶ و ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ در انستیتوی هنر این شهر برگزار گردید و از میان 33 اثر به نمایش درآمده در این دوره، شانزده جایزه سپنتا به برگزیدگان خود اهدا کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو که برای کشف و حمایت از فیلمسازان جوان ایرانی‌تبار در سراسر جهان پایه‌گذاری شده است، امسال ۳۳ فیلم از فیلمسازان ایرانی‌تبار ساکن در ایران و 9 کشور دیگر جمله آمریکا، انگلستان، مکزیک، فرانسه، سوریه، آلمان و... را به نمایش گذاشت. 

فیلم سینمایی «تابو» ساخته خسرو معصومی از ایران، برنده بهترین فیلم جشنواره امسال شد و جایزه سپنتا دریافت کرد. فیلم «تابو» درباره جوانانی است که در شرایط سختی قرار می‌گیرند و نمی‌توانند ازدواج کنند. این فیلم به مسائل دست و پاگیری می‌پردازد که مانع ازدواج جوانان و زندگی مشترک آنان می‌شود.

سعید شفا پایه‌گذار جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو برخی دیگر برندگان جوایز سپنتای امسال را که از سد نگاه هیئت داوران گذشته است به این شرح اعلام کرد:

بهترین کارگردان: ابوالحسن معصومی برای فیلم قصر دیوانه

بهترین بازگر مرد: پرویز پرستویی برای ایفای نقش در فیلم امروز

بهترین بازیگر زن: میترا تبریزی برای ایفای نقش در فیلم تابو

بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفراسیسکو در این دوره از جشنواره مجموعا 16 جایزه سپنتا به برندگان تحویل شد که لیست دیگر برندگان بخش‌های مختلف را می‌توانید در وب سایت رسمی این جشنواره مطالعه کنید.

به گزارش سرویس هنری و سینمایی خبرگزاری ایرانشهر در هشتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو از گوهر خیراندیش بازیگر شناخته شده سینمای ایران که لس‌آنجلس سکونت دارد، طی مراسم گرامیداشتی، قدردانی شد.

به گفته سعید شفا جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو از ششمین دوره برگرازی خود در سال 2013 به پاس قدردانی از "عبدالحسین سپنتا" بنیانگذار سینمای ناطق ایران و سازنده فیلم "دختر لر"، جایزه "سپنتا" در رشته‌های گوناگون از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبردار، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر پایه گذاری کرده و به دست اندرکاران فیلم‌ها اهدا نموده است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©